آخرین های ماهواره ای ایران

0
393

برنامه های ماهواره ای ایران در سال های ۹۷ و ۹۸ در این گزارش بیان می شود.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، برنامه های فضایی ایران این روزها هم راستا با برنامه های دیگر فناوری پیش می رود در این گزارش، برنامه های جدید اعلام می شود.

آخرین های اپراتورهای ماهواره ای

جدیدترین اقدام ماهواره ای در ایران این است که پروانه اپراتور ماهواره‌های مخابراتی را تصویب شده و شرکت‌های خصوصی برای دریافت این پروانه، در حال کنسرسیوم (ادغام) هستند. در آینده نزدیک خبر خوشی برای ورود و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این عرصه اعلام خواهد شد.پروانه اپراتور ماهواره سنجشی نیز در حال تصویب است و بسترها برای جذب و ورود بخش خصوصی آماده شده و تلاش‌ در این است که از تمام منابع ملی برای توسعه بخش فضایی استفاده شود.

سامانه های پایش در راه است

ایجاد سامانه‌های پایش ماهواره‌ای از مواردی بود که اواخر سال ۹۶ در دستور کار سازمان فضایی قرار گرفت تا به این واسطه چندین خدمت کاربردی از طریق درگاه سازمان فضایی ایران قابل دسترسی باشد. پایش منابع آب (سطوح دریاچه‌های ارومیه، بختگان، مهارلو)، سامانه آتش و پهنه‌های آبی به کمک فناوری‌های فضایی، پایش گرد و غبار در سطح کشور و منطقه، پایش برف در سطح کشور و منطقه، پایش زلزله، سیل و خشکسالی ازد یگر خدمات در این بخش است.

ماهواره های پرتابی آماده پرتاب هستند

ماهواره پیام در سال گذشته پرتاب ناموفق داشت و وزیر ارتباطات پس از پرتاب ناموفق ماهواره پیام، درباره جزئیاتی که باعث شد ماهواره در مدار مورد نظر قرار نگیرد گفت: سرعت جدا شدن ماهواره از ماهواره‌بر مناسب نبود و به سرعت مطلوب نرسید و متاسفانه در لحظه آخر ماهواره در مدار قرار نگرفت. ما دوست داشتیم خبر خوب به مردم بدهیم اما به هر حال هر کاری فراز و فرودهایی دارد. ما ناامید نمی‌شویم و مجددا برای این موضوع تلاش خواهیم کرد.

پس از دو پرتاب ناموفق ماهواره پیام و دوستی، آماده‏‌سازی سه ماهواره ناهید۱، ظفر و پارس ۱ در دستور کار قرار گرفت و اکنون هر سه ماهواره تقریبا آماده پرتاب هستند و تست‌های‌شان را انجام داده‌اند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها