آشنایی با اصطلاحات اینستاگرام

0
284
آشنایی با اصطلاحات اینستاگرام

اینستاگرام یکی از محبوب ترین نرم افزار های شبکه های اجتماعی به شمار می رود که قابلیت هایی بسیار زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد. از این رو این نرم افزار محبوب اصطلاحات و واژگان بسیار زیادی را شامل می شود که در این بخش قصد داریم به مرور آن ها بپردازیم.

بررسی اصطلاحات اینستاگرام

پست (Post)

به طور کلی هر محتوای ویدئویی یا تصویری که در اینستاگرام قرار دهید و آن را به اشتراک بگذارید را می توان پست نامید.

پست (Post)

فید (Feed)

به صفحه اصلی اینستاگرام فید گفته می شود. در این بخش شما می توانید پست ها و استور هایی که در اختیارتان قرار می گیرد را مشاهده کنید. این بخش را می توان یکی از ارکان اصلی نرم افزار اینستاگرام دانست.

فید (Feed)

فیلتر (Filter)

فیلتر برای ورایش تصاویر محسوب می شود و قبل از ارسال تصاویر به عنوان پست می توانید به منظور بهبود کیفیت و رنگ ها از این فیلتر ها بهره مند شوید. در واقع فیلتر ها مانند بسیاری از نرم افزار های ویرایش تصاویر برای ایجاد تصویر مناسب سلیقه کاربران قرار می گیرد.

فیلتر (Filter)

لایک کردن (Like)

لایک کردن در واقع آشنا ترین اصطلاح در این لیست به شمار می رود، زمانی که شما تصویر یا ویدئویی را مشاهده می کنید و از آن خوشتان می آید می توانید آن را لایک کنید. لایک کردن با لمس کردن شکل قلب صورت می گیرد و شما می توانید برای تصاویر خود نیز از این قابلیت استفاده کنید.

در نظر داشته باشید که بخش مهمی از اعتبار صفحات تجاری نیز بر پایه ی لایک کردن مطالب و تصاویر به شمار می رود و به نوعی تاثیر بسیاری روی ارزش حساب کاربری دارد.

لایک کردن (Like)

جزییاتی در مورد کامنت گذاشتن در اینستاگرام

کامنت گذاشتن (Comment)

یکی دیگر از قابلیت هایی که در اینستاگرام در اختیارتان قرار می گیرد قابلیت کامنت گذاشتن است. شما می توانید برای مطالب خود و دوستان خود پیام هایی بگذارید یا آن ها در یک مطلب منشن کنید. توجه داشته باشید که شما به عنوان یک کاربر روی صفحه اجتماعی خود و دیگران این قابلیت را دارید که متن های خود را قرار دهید. در نظر داشته باشید که اگر صاحب حساب کاربری از کامنت شما رضایت نداشته باشد می تواند آن را حذف کنید.

قابلیت دیگری که در اختیار صاحبان حساب قرار می گیرد این موضوع است که می توانند امکان کامنت گذاشتن دیگران را در پست های خود غیر فعال کنید.

کامنت گذاشتن (Comment)

کپشن اینستاگرام چه قابلیتی دارد؟

کپشن (Caption)

زمانی که شما ویدئو یا تصویری را در اینستاگرام منتشر می کنید می توانید در پایین این محتواهای تصویری متنی بنویسید. در نظر داشته باشید که هشتگ هایی که برای تصاویر در نظر می گیرد نیز در همین بخش قرار می گیرد. کپشن در واقع توضیح مختصری در مورد تصاویر است که به انتقال محتوا کمک بسیاری می کند.

کپشن اینستاگرام چه قابلیتی دارد؟

پروفایل (Profile)

پروفایل در اینستاگرام مانند تمام نرم افزار های شبکه های اجتماعی است. به طور کلی صفحه ای که پست های شخصیتان در آن قرار می گیرد را پروفایل می نامند. تمام اطلاعات شخصی شما که قصد دارید به اشتراک گذاشته شود مانند بیوگرافی نیز در این بخش قابل مشاهده است.

پروفایل (Profile)

فالو (Follow)

در اینستاگرام زمانی که قصد دارید تصاویر و اخبار مربوط به شخصی را دنبال کنید از واژه فالو کردن استفاده می شود. توجه داشته باشید که فالو کردن تنها مربوط به صفحات کاربران نیست و شما می توانید هشتگ های مربوط به موضوعات مختلف را فالو کنید.

به طور کلی اگر شما حساب کاربری فردی را دنبال کنید این صفحه در کنار افرادی قرار می گیرد که آن ها را فالو کرده اید و در بخش فالوینگ های شما قرار می گیرد. در کار این موضوع فردی که حساب کاربری شما را فالو می کند نیز در بخش فالور های شما قابل مشاهده است.

فالو (Follow)

تگ کردن (Tag)

برای تگ کردن افراد کافیست در تصاویر خود قبل از نام کاربری آن ها @ را تایپ کرده و سپس نام کاربری او را بنویسید. پس از تک گردن افراد مورد نظر در تصاویر زمانی که عکس را تاچ می کنیم نام های آن افراد نیز مشخص می شود. به طور کلی این موضوع در تصاویر گروهی و همچنین انجام فعالیت هایی گروهی و کاری بسیار متداول است.

تگ کردن (Tag)

منشن کردن در اینستاگرام چیست؟

منشن کردن (Mention)

منشن کردن مانند تگ کردن آن و شما می توانید فرد دیگری را به صفحه اینستاگرام خود لینک کنید. منشن کردن در بخش کپشن مورد توجه قرار می گیرد و شما می توانید پس از @ نام کاربری فرد مورد نظر را در این بخش بنویسید. پس از منشن کردن پیامی برای فرد منشن شده نیز ارسال می شود. منشن کردن این روز ها برای به دست آوردن فالور های بیشتر توسط پیج ها از شما خواسته می شود تا دوستان خود را در پست ها منشن کنید و در قرعه کشی شرکت کنید. این روش این روزها بسیار متداول است.

منشن کردن در اینستاگرام چیست؟

ذخیره پست‌ها (Save to Collection)

همانطور که از نام این قابلیت مشخص است شما می توانید تصاویر و مطالب مورد نیاز خود را در یک بخش ذخیره کنید و به نوعی دسترسی سریع به آن ها داشته باشید.

ذخیره پست‌ها (Save to Collection)

هشتگ (Hashtag)

هشتگ را باید یکی از خاص ترین ویژگی های بسیاری از شبکه های اجتماعی دانست، با این وجود این قابلیت در اینستاگرام اهمیت بالاتری دارد و شما پس از انتخاب # می توانید عبارت مورد نظر خود را به تصویر اضافه کنید. در جستجوی کاربران اینستاگرام هشتگ نقش بسیار مهمی ایفا می کند.

اگر قصد دارید که تصویر و ویدئو انتشار پیدا کرده شما بیش از گذشته دیده شود بهتر است از هشتگ های مناسب استفاده کنید.

هشتگ (Hashtag)

استوری (Story)

ویدئوی های کوتاهی که شما می توانید برای مدت کوتاهی آن ها را به اشتراک بگذارید را استوری می گویند. استوری های کاربران با لمس تصویر حساب کاربری آن ها نمایش داده می شود. اینستاگرام در به روز رسانی های اخیر خود در چند مدت اخیر قابلیت های بسیاری را به استوری اضافه کرده که برای بخش تبلیغات نیز بسیار مناسب است.

استوری (Story)

میوت کردن در اینستاگرام چگونه است؟

میوت کردن (Mute)

نام این قابلیت گواه ویژگی آن است، در میان فالور های شما افرادی هستند که قصد دارید استوری آن ها برای شما نمایش داده نشود یا مطلبی از آن ها در صفحه اصلی یا همان فید قرار نگیرد از این رو اینستاگرام قابلیتی را در اختیار شما قرار داده که بدون آنفالو کردن آن افراد پست های آن ها نمایش داده نشود.

میوت کردن در اینستاگرام چگونه است؟

فوکوس (Focus)

این روزها بیشتر گوشی های هوشمند قابلیت عکس برداری پرتره را در اختیار شما قرار می دهد با این وجود می توانید از طریق خود نرم افزار اینستاگرام نیز به ثبت تصاویر بوکه بپردازید. این قابلیت در بخش استوری قرار دارد و می توانید از آن بهره مند شوید.

فوکوس (Focus)

در این بخش به مرور برخی از اصطلاحات اینستاگرام پرداختیم، با این وجود در نظر داشته باشید که موارد بیشتر دیگری نیز در این نرم افزار وجود دارد که می توانید از آن ها به بهترین نحو استفاده کنید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها