آشنایی با اصطلاحات توئیتر

0
485
آشنایی با اصطلاحات توئیتر

توئیتر یکی از شبکه های اجتماعی محبوب است که به بازدیدکنندگان اجازه می دهد حداکثر 140 حرف را اصطلاحا توییت کنید. حضور ایرانی ها در توئیتر نیز این روزها بسیار قوی شده و کاربران زیادی در این دنیای مجازی توانسته اند برای خود تریبونی دست و پا کنند. در زیر با اصطلاحات توییتر آشنا خواهید شد.

Direct Message و یا خبر خصوصی

دایرکت یا همان خبر خصوصی کاری مشابه با دایرکت اینستاگرام را انجام می دهد و کاربران می توانند با کمک آن برای فرد دیگر خبر شخصی ارسال کنند. برای شروع یک مکالمه در توییتر دو راه وجود دارد، راه اول رفتن به سربرگی است که با آیکون پاکت نامه مشخص شده و سپس انتخاب New Message و وارد کردن نام کاربری، راه دوم این است که به پروفایل حساب کاربری مورد نظر بروید و در کامپیوتر Message و در اندروید و iOS آیکون پاکت نامه را انتخاب کنید .DM نام مخفف  قابلیت ارسال پیام مستقیم به یک کاربر است، که کاربران توییتر از این کلمه مختصر نیز برای ان استفاده می کنند.

Direct Message و یا خبر خصوصی

ریتوییت

ریتوییت در واقع به اشتراک گذاری توییت های دیگران را می گویند. در واقع شخصی که قبلا توییتی ارسال کرده و شما اکنون می خواهید آن را با فالوئرهای خود به اشتراک بگذارید. در این حالت باید آن توییت را ریتوییت یا مجددا ارسال کنید. توییت هایی که به این شکل ارسال می شوند آیکون ریتوییت را در بالای خود دارند و مشخص می شود که فرد آن ها را ریتوییت کرده است.

ریتوییت

Hashtag یا همان تگ زدن

هشتگ ها در توییتر در واقع برای دسته بندی و فهرست کردن بهتر کلمات کلیدی استفاده می شوند. این هشتگ ها خصوصا در بحث داغ روز و موضوعات ترند مورد استفاده قرار می گیرند تا کاربرانی که می خواهند موضوعات مربوط به همان هشتگ را بخوانند با کلیک کردن یا زدن روی آن، همه را به صورت یکجا در یک قالب مشاهده کنند. معمولا بر عکس اینستاگرام، تعداد هشتگ زیاد زدن توصیه نمی شود و بهتر است یک یا دو هشتگ بیشتر زده نشود.

Hashtag یا همان تگ زدن

Lists

شما می توانید کاربران خود را در توییتر لیست کنید. به این صورت که دسته بندی های مختلفی مانند گروه دوستان، خانواده و … ترتیب دهید و بازدیدکنندگان توییت های خود را لیست بندی کنید. دیگران هم می توانند شما در لیست خاصی برای خود قرار دهند. فرض کنید فهرستی از آدم‌ هایی وجود دارند که آن ‌ها را فالو نکرده ‌اید و نمی ‌خواهید فالو کنید، اما می‌خواهید در جریان توییت‌ های آن‌ ها باشید، می توانید با ایجاد یک لیست خصوصی این کار را به انجام برسانید.

Lists

فیو

فیو که برگرفته از واژه Favorite است به توییت هایی که به آنها علاقه دارید و آن ها را ستاره دار می کنید می گویند. بعضی ها نیز آن را معادل لایک کردن می دانند.

فیو

فالو

فالو کردن همانند همان کاری است که در فیس بوک و اینستاگرام انجام می دهید. برای اینکه بتوانید از پست های یک فرد باخبر شده و توییت های او را بخوانید، باید کاربر را فالو کنید. اکنون شما following آن فرد بوده و افرادی که شما را دنبال کنند follower  نامیده می شوند. زمانی که کسی را فالو کنید و او هم شما را فالو کند، به این عمل، فالوبک می‌گویند.

فالو

بایو

بایو به همان توضیحات مختصری که در حساب کاربریتان دربارۀ خودتان می‌گویید، گفته می‌ شود. بسیاری در مورد شغل و تحصیلات خود می نویسند و بسیاری دیگر نیز به یک جمله و اسم مستعار در توئیتر بسنده می کنند.

بایو

Mention کردن یا منشن

در صورتی که نام کاربری فردی در توییت شما باشد، شما این فرد را منشن کرده ‌اید. کاربران توسط بخش نوتیفیکیشن از منشن‌ ها آگاه می‌شوند. منشن ‌ها توسط همه‌ی افراد قابل مشاهده هستند.

Mention کردن یا منشن

Trending Topics

هنگامی که موضوعی داغ می شود، اصطلاحا گفته می شود که آن موضوع ترند شده است. ترندها یکی از پرکاربردترین ابزارهای توییتر به حساب می آید به خصوص در زمینۀ اطلاع رسانی یا خبررسانی از طریق توییتر و معمولاً ترندهای مهم و روز و سرتیتر خبرها در جستجوهای گوگل به طور اختصاصی نمایش داده می شوند. در واقع گاهی موجی از یک موضوع در میان کاربران توییتر دست به دست می چرخد که به آن موضوعات ترند شده می گویند.

Trending Topics

کوت

اصطلاح کوت کردن یا Quote نیز در واقع همان ریتوییت است. با این تفاوت که می‌توانید روی آن نظرتان را هم بگویید. البته توییتر  بعدها عبارت کوت را به عبارت Retweet with Comment به معنی ریتوییت با کامنت تغییر داد.

کوت

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها