آشنایی با فرمت جدید تصاویر گوشی های آیفون

0
331
فرمت جدید آِفون

فرمت جدید آِفونکالاسودا- فرمت HEIF یک فرمت برای تصاویر و عکس های گرفته شده از گوشی های هوشمند آیفون که به روز رسانی  IOS 11 را دریافت کرده اند است . عکس های گرفته شده به وسیله دوربین های گوشی های آیفون به صورت پیش فرض از این فرمت استفاده می کنند .

فرمت HEIF کارایی و امکانات بسیار بالایی داشته و هر عکس تقربیا نصف فرمت عمومی و قدیمی JPG حجم مصرف می کند

به عنوان مثال  که یک عکس گرفته شدن توسط دوربین با فرمت JPG در آیفون حدود 5 مگابایت است اما همان عکس با فرمت HEIF حدود 2 تا 3 مگابایت بدون افت کیفیت حجم دارد.

این فرمت یک ویژگی بسیار خوب  برای گوشی های هوشمند دارد و یک ویژگی بد!!! تصاویر دخیره شده با فرمت HEIF تقریبا نیمی از فضای ذخیره شده همان عکس با فرمت JPEG  را دارد و بسیار مناسب برای گوشی های آیفون با حجم کم است اما از سوی دیگر این فرمت برای گوشی های اندروید و ویندوزفون  و همچنین برای سیستم عامل ویندوز ناشناخته است . در صورتی که فکر می کنید، ذخیره شدن عکس های آیفون شما با فرمت HEIF کمی دردسر ساز است،  و عکس ها زمان ارسال یا به  اشتراک گذاشتن و انتقال به دستگاه دیگر اجرا نخواهد شد. البته این اتفاق را نمی توان یک ضعف برای سیستم عامل IOS11دانست ،زیرا برای بازگرداندن به تنظیمات قبلی راهکاری در نظر گرفته شده است .برای این کار به شرح زیر عمل می کنیم:

ابتدا به صفحه تنظیمات رفته و سپس Camera را جستجو می کنیم در قسمت دوربین یک گزینه اضافه شده است که Formats نام دارد . در داخل گزینه یاد شده دو مورد وجود دارد High Efficiency و Most Compatible  . گزینه اول همان فرمت جدید HEIF است و گزینه دوم تنظیمات ذخیره سازی قبل از به روز رسانی است که می توان به راحتی از آن استفاده کرد در واقع به نظر می آید این فرمت زمانی بسیار عالی است که همه دستگاه های اطراف مجهز به سیستم عامل IOS11 باشد یا نیازی به اشتراک عکس ها نداشته باشیم .

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها