آموزش استفاده از گوگل درایو به صورت کامل

1
1797
آموزش استفاده از گوگل درایو به صورت کامل

آموزش استفاده از گوگل درایو را باید یک موضوع بسیار کاربردی دانست. در این بخش قصد داریم به بررسی کامل آن و ترفند های گوگل درایو بپردازیم. گوگل درایو را باید سرویس ذخیره سازی کمپانی گوگل دانست که به شما این قابلیت را می دهد فایل های خود را در فضای ابری گوگل قرار داده و به مدیریت آن ها بپردازید.

قبل از آغاز بررسی لازم است این موضوع را بیان کنیم که این سرویس به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد و استفاده از آن بسیار ساده است. اللته توجه داشته باشید که گوگل حجم محدودی را در اختیار شما قرار می دهد و اگر قصد استفاده بیش از 15 گیگابایت را دارید باید به خرید اشتراک ماهانه روی آورید.

گوگل درایو google drive چیست و چه کاربردی دارد؟

در بخش بالا به طور مختصر در مورد گوگل درایو صحبت کردیم، توجه داشته باشید که سرویس ذخیره سازی گوگل مبتنی بر ابر به طور کلی این قابلیت را در اختیار شما قرار می دهد تا اطلاعات خود را در آن ذخیره کنید. نکته جالب توجه در مورد گوگل درایو را باید دسترسی ساده آن دانست که به وسیله نسخه تحت وب و همچنین نرم افزار های گوگل درایو که برای گوشی های هوشمند توسعه پیدا کرده در اختیار شما قرار می گیرد، از این رو اگر توسط گوشی هوشمند خود فایلی را در گوگل درایو ذخیره کنید امکان دریافت آن برای دستگاه های دیگر که google drive شما در آن وجود داشته باشد قابل وجود خواهد داشت.

همانطور که بیان شد استفاده از گوگل درایو بسیار ساده است و با استفاده از جیمیل خود می توانید از این سرویس کاربردی استفاده کنید. پس از اینکه وارد این بخش شدید رابط کاربری بسیار مناسب آن به خوبی این ذهنیت را برای شما ایجاد می کند که به سادگی می توانید به سرویس های دیگر گوگل نظیر گوگل داک، گوگل شیت، گوگل اسلاید،… دسترسی داشته باشید. این سرویس ها قابلیت هایی مانند نرم افزار های موجود در مایکروسافت آفیس هستند را در اختیار شما قرار می دهد و می توانید آن ها را به صورت گروهی نیز به اشتراک بگذارید. استفاده از این سرویس ها در کنار امکان ذخیره سازی ایمن فایل ها بدون شک یکی از بهترین سرویس های ابری را در اختیار شما قرار می دهد.برای آموزش ایجاد لینک مستقیم آپلود و دانلود گوگل درایو در این بخش کلیک کنیدگوگل درایو google drive چیست و چه کاربردی دارد؟

اشتراک گذاری فایل ها با دوستان در گوگل درایو

در کنار موارد یاد شده می توانید فایل های گوگل درایو را به سادگی با دوستان خود به اشتراک بگذارید، از این رو می توانید فایل مورد نظر را انتخاب کرده و هر چیزی که دوست دارید در اختیار دیگران قرار گیرد را به اشتراک بگذارید.

گوگل درایو کاربردی دیگری نیز دارد که می توانید با استفاده از آن به جداسازی متن از تصویر بپردازید، OCR نام این قابلیت است که می توانید این کار را انجام دهید.اشتراک گذاری فایل ها با دوستان در گوگل درایو

 آموزش استفاده از گوگل درایو

پس از معرفی این سرویس کاربردی قصد داریم به آموزش آن بپردازیم. توجه داشته باشید که آموزش استفاده از گوگل درایو در اندروید یا سیستم عامل های دیگر مشابه یکدیگر است و در این میان از نظر کاربردی تفاوتی میان آن ها وجود ندارد اما از نظر ظاهری تفاوت هایی مشاهده می شود. در این بخش قصد داریم به آموزش و بررسی چند ترفند کاربردی از ویژگی های گوگل پلی بپردازیم. آموزش استفاده از گوگل درایو

نحوه ذخیره و آپلود فایل در گوگل درایو

ذخیره سازی و آپلود فایل ها در گوگل درایو بسیار ساده است، در این بخش قصد داریم به آموزش آپلود فایل و ذخیره سازی آن در کامپیوتر شخصی و همچنین گوشی های هوشمند اندروید و آیفون بپردازیم.

در گام اول برای آپلود فایل در کامپیوتر شخصی باید وارد وب سایت drive.google.com شوید.

حال در بخش دیگر روی گزینه New کلیک کرده و سپس گزینه File Upload را انتخاب کنید.

در این بخش می توانید فایل مورد نظر خود را پیدا کرده و آن را در گوگل درایو ذخیره کنید.

توجه داشته باشید که برای انتقال فایل های می توانید از Drag and Drop یا همان کشیدن و رها کردن با استفاده از موس نیز استفاده کنید تا فایل در فولدر مورد نظر شما قرار گیرد.نحوه ذخیره و آپلود فایل در گوگل درایو

استفاده از گوگل درایو google drive به صورت آفلاین

بدون شک استفاده از سرویس ابری گوگل زمانی که به اینترنت متصل نیستید بسیار جالب توجه است، در این میان البته محدودیت هایی وجود دارد اما گوگل شرایطی را برای کاربران مرورگر کروم ایجاد کرده است که کاربران می توانند از این سرویس به صورت آفلاین استفاده کنند.

با استفاده از تنظیماتی که در این بخش به مرور آن ها پی پردازیم قطعی اینترنت نمی تواند دسترسی شما را به فایل هایی که در این بخش آپلود کرده اید را از بین ببرد. برای دسترسی آفلاین نیاز دارید که تنظیماتی را انجام دهید تا بتوانید در زمانی که اینترنت شما متصل نیست نیز در میان فولدر های خود حضور داشته باشید و آن ها را ویرایش کنید. البته در این میان توجه داشته باشید که دسترسی آفلاین را باید برای سیستم خودتان در نظر بگیرید زیرا در غیر این صورت کاربران دیگر نیز می توانند به صورت آفلاین به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند.

اگر قصد دارید از سرویس های Docs، Sheets و Slides به صورت آفلاین دسترسی پیدا کنید باید مراحل زیر را انجام دهید:

در گام اول نیاز دارید افزونه  Google Docs Offline  را نصب کنید.

حال در درایو باید گزینه Settings را انتخاب کنید.

در بخش آفلاین گزینه هایی مانند Create, open و edit فایل های اخیر گوگل را زمانی که آفلاین هستید چک شده و سپس گزینه Done را انتخاب کنید.

حال روی فایل های مورد نظر کلیک راست کرده و گزینه Available offline را فعال کنید.

با استفاده از مراحل زیر می توانید به فایل های PDF، مایکروسافت و… به صورت آفلاین دسترسی پیدا کنید.استفاده از گوگل درایو google drive به صورت آفلاین

نحوه ذخیره و آپلود فایل در گوشی های اندرویدی

در گام اول باید نرم افزار Google Drive را از استور رسمی گوگل دریافت کنید.

روی گزینه افزودن ضربه بزنید

گزینه آپلود را انتخاب کنید.

حال فایل هایی را که می خواهید آپلود کنید را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید.

حال صبر کنید تا فایل های مورد نیاز شما آپلود شود.نحوه ذخیره و آپلود فایل در گوشی های اندرویدی

ذخیره و آپلود فایل در گوگل درایو با گوشی های آیفون

برای این کار نیاز دارید تا نرم افزار Google Drive را از استور رسمی اپل دریافت کرده و آن را اجرا کنید.

گزینه افزودن را انتخاب کنید.

بارگذاری یا همان آپلود را انتخاب کنید.

فایل هایی را که می خواهید آپلود کنید را انتخاب کنید.

پس از انتخاب فایل ها می توانید آن ها را آپلود کنید.ذخیره و آپلود فایل در گوگل درایو با گوشی های آیفون

رمزگذاری در درایو گوگل به چه صورت است؟

یکی دیگر از موارد دیگری که قصد داریم در آموزش استفاده از گوگل درایو به آن بپردازیم، رمز گذاری آن است. به طور کلی گوگل درایو امنیت بسیار زیادی دارد، با این وجود اگر قصد دارید که فایلی که در گوگل درایو قرار می دهید را رمز گذاری کنید می توانید به سادگی این کار را انجام دهید.

رمزگذاری در درایو گوگل دو حالت دارد، در حالت اول زمانی که شما قصد ندارید فایل ها را میان کاربران به اشتراک بگذارید است:

رفتار پیش فرض:

زمانی که کاربران وارد حساب کاربری گوگل می شوند و سعی در دسترسی به یک فایل دارند، گوگل درایو آن را رمزگذاری کرده و برای مشاهده یا ویرایش آن مورد استفاده قرار می گیرد. در این بخش نیازی به رمز عبور خاصی نیست و این موضوع یک سطح امنیتی پایه ای برای گوگل درایو به شمار می رود.

با استفاده از نرم افزار Drive Encryption:

فایل های رمز گذاری شده با استفاده زا یک نرم افزار صورت می گیرد، و شما برای استفاده از آن فایل ها نیاز به استفاده از رمز آن دارید.

این موضوع را باید یک سطح امنیتی اضافه دانست که اگر علاقه دارید که امنیتی بیتشری سیستم شما داشته باشد می توانید از آن ها استفاده کنید.رمزگذاری در درایو گوگل به چه صورت است؟

رمزگذاری گوگل درایو زمانی که قصد اشتراک گذاری مطالب را دارید

رفتار پیش فرض:

اگر گیرنده دارای اجازه دسترسی مجاز به فایل باشد، فایل ها در اختیار وی قرار می گیرد و می توانید به ویرایش و مشاهده مطالب شما بپردازد. این موضوع به صورت پیش فرض بنا به سطح دسترسی کاربران در اختیار آن ها قرار می گیرد. توجه داشته باشید که در این بخش نیز هیچ رمز عبوری تعریف نمی شود که کاربران آن را وارد کنند.

با استفاده از نرم افزار Drive Encryption:

زمانی که از این رو استفاده می کنید کاربرانی که از آن مطلع هستند می توانند به آن دسترسی داشته باشند، توجه داشته باشید که فایل ها در یک پوشه می توانند رمز گذاری شوند و این موضوع تمام فایل های درون آن را پوشش می دهد.

حال یک سوال ایجاد می شود که آیا با وجود رمزگذاری پیش فرض سرویس نیاز به استفاده از نرم افزار های امنیتی و رمزگذاری وجود دارد، پاسخ به این سوال اینگونه مطرح می شود اگر شما داری یک کسب و کار هستید یا حتی به صورت شخصی از آن استفاده می کنید، برای محافظت از اطلاعات خود در برابر حملات مختلف و نرم افزار های مخرب و جلوگیری از سرقت و سوء استفاده از اطلاعات شما بهتر است که از نرم افزار های رمزگذاری استفاده کنید و همچنین سطح دسترسی کاربران را نیز به طور مداوم بررسی کنید.رمزگذاری گوگل درایو زمانی که قصد اشتراک گذاری مطالب را دارید

امنیت گوگل درایو در چه حد است

امنیت گوگل درایو را باید موضوعی بسیار مهم قلمداد کرد، به طور کلی این موضوع را باید بیان کنیم که گوگل درایو مانند بیشتر سرویس های مشهور دنیا امنیت بسیار زیادی دارد، این سرویس به صورت کلی رمزگذاری می شود و گوگل نیز از سرویس قدرتمندی به صورت پیش فرض برای امنیت این سرویس استفاده می کند، توجه داشته باشید که استفاده از نرم افزار های قدرتمند نیز به بهبود امنیت درایو گوگل کمک می کند.امنیت گوگل درایو در چه حد است

رمزگذاری گوگل درایو چه صورت است؟

گوگل در سرویس خود از رمگذاری 128 بیتی AES استفاده می کند و این موضوع در هنگام انتقال فایل های نیز امن تر می شود و شاهد رمزگذاری 256 بیتی AES هستیم. این رمز گذاری امنیت بسیار بالایی دارد و از ای رو می توان امنیت گوگل درایو را بسیار خوب در نظر گرفت.

با این وجود همانطور که در بخش قبل بیان شد، اگر قصد دارید که امنیت خود را در برابر خملات احتمالی تضمین کنید می توانید این موضوع را در نظر داشته باشید که نرم افزار های سوم شخص برای حفظ امنیت گوگل درایو بسیار مناسب هستند. در این میان می توان به نرم افزار Cryptomator اشاره کرد، این نرم افزار به حد بسیار خوبی می تواند امنیت سرویس ابری شما را بهبود بخشد. این نرم افزار رایگان و متن باز است و شما بدون نیاز به ثبت نام می توانید از آن استفاده کنید. این نرم افزار در اختیار کاربران ویندوز، لینوکس و مک قرار می گیرد. در این میان نسخه هایی برای گوشی های هوشمند نیز توسعه پیدا کرده است که برای دریافت آن ها نیاز به پرداخت هزینه است و به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار نمی گیرد.رمزگذاری گوگل درایو چه صورت است؟

نحوه بازگردانی فایل های پاک شده در گوگل درایو

در این بخش قصد داریم به بررسی روش های بپردازیم که چطور می توان فایل های پاک شده در گوگل درایو بازگردانی کنیم.

در ایندا این موضوع را بیان می کنیم که ممکن است فایلی را که اخیر در گوگل درایو حذف کرده اید را بازیابی کنید. از این رو باید http://drive.google.com/drive/trash را وارد شده و روی فایلی که قصد دارید بازیابی شود راست کلیک کرده و گزینه Restore. را انتخاب کنید.

حال اگر فایلی که مورد نیاز شما است در این بخش مشاهده نشد باید به drive.google.com رفته و در بخش سمت چپ گزینه My Drive را انتخاب کنید و در بالا سمت راست گزینه Info Information را پیدا کنید و در این بخش به بررسی این بخش نیز بپردازید.

در نظر داشته باشید که اگر شخص دیگری این فایل را ایجاد کرده باشد باید با وی تماس گرفته و از او بخواهید که فایل را بازیابی کنید. این موضوع برای سازنده تنها امکان پذیر است.نحوه بازگردانی فایل های پاک شده در گوگل درایو

عضویت
مطلع شدن از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها
مطهره
مطهره
3 سال پیش

سلام
من همیشه فایلهای ویدیویی در گوگل درایو به اشتراک میگذارم(با محدود کدون دسترسی به افراد خاصی و برداشتن امکان دانلود)
الان چند روزی هست که بعد از اپلود فایل ویدیویی فایل رو نمایش نمیدهد.
فقط فایلهای ویدیویی و با هر سایزی این مشکل رو دارم
بقیه نوع فایلها مشکل ندارم
با چند حساب این مشکل رو دارم