آپدیت اپل برای مک مینی پس از ۴سال

0
504

کالاسودا – آخرین مک مینی اپل اواخر امسال آپدیت جدیدی دریافت خواهد کرد. اپل طی چهار سال اخیر برای این دستگاه هیچ به روز رسانی ای ارائه نکرده بود.

اپل ممکن است یک مک مینی جدید را برای فروش عرضه کند و احتمالا این یکی از دلایلی است که تا کنون عرضه آپدیت آن را به تعویق انداخته است.

مک مینی یا مینی مک کامپیوتر کوچکی است که توسط اپل تولید شده و یکی از اسرارآمیزترین محصولات این شرکت به شمار می رود. این کامپیوتر کوچک که دارای سطح ۲۰ سانتی‌متر مربع و ارتفاع ۳.۶ سانتی‌متر است، ۱.۲ کیلوگرم وزن دارد.

مک مینی کلیه مشخصات یک کیس را دارد با این تفاوت که با تلاش متخصصان اپل تا حد امکان کوچک شده است. رم مینی مک همان رم لپ تاپی است که شما به راحتی می توانید آن را به یک مانیتور و کیبورد وصل و بدون هیچ مشکلی از آن استفاده کنید.

این دستگاه قابلیت اتصال به برق را دارد و از باتری استفاده نمی کند. شما به راحتی می توانید کابل را جابه جا کنید و حجم کمی را اشغال کنید.

مک مینی را می توان یک کیس بسیار کوچک اما با امکانات فوق العاده نامید که با وصل شدن به یک نمایشگر ( مثلا LCD خانه یا هر نمایشگر دیگر) تبدیل به یک PC فوق العاده قوی می شود. البته مک مینی پورت‌های دیگر برای ارتباط دیگر ابزارهای الکترونیکی شما نیز فراهم آورده است.

می‌توان یک پورت شبکه، یک پورت HDMI، دو پورت برای میکروفون و گوشی، یک پورت برای خواندن کارت های SD و  چهار پورت USB 2.0 و یک پورت FireWire 800 در اختیار داشت که به وسیله آنها می‌توانید کیبورد، موس، آیپاد، آیفون، آیپد، دوربین دیجیتال، هارد اکسترنال، پرینتر و هر دستگاه دیگری را که از این پورت ها پشتیبانی می‌کند، به این دستگاه متصل کنید.

مک مینی در بین مصرف کنندگان از جایگاه ویژه ای برخوردار است. این محصول مکمل بین همه محصولات اپل است. در ابتدا به این قصد طراحی شده بود که کاربران ویندوز با آن در اکوسیستم اپل احساس راحتی کنند. مک مینی برای این کار به عنوان یک راه حل مناسب پیشنهاد شده بود؛ یک کامپیوتر کوچک رومیزی که با وسایل جانبی حاضر کاربران هماهنگی داشته باشد. ولی با گذشت زمان، این مک پا به عرصه های فراتر گذاشت و در زمینه های سرگرمی و استفاده های کاربران حرفه ای بسیار مورد توجه قرار گرفت و در آخر جای خود را در تمام برنامه های سروری مانند علامت گذاری دیجیتال ، نمایشگر های فرودگاه ها و … باز کرد.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید