آیفون ایکس مکس ۶ میلیون ارزان شد

0
728

آیفون ایکس مکس یعنی آخرین مدل گوشی موبایل اپل در ایران ۶ میلیون تومان ارزان شد.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، گوشی موبایل در ایران در هفته های اخیر با کاهش ۲۵ درصدی قیمت مواجه شده و بیشترین میزان ارزان شدن قیمت موبایل به آیفون ایکس مکس اختصاص دارد که ۶ میلیون تومان بوده است.

در این رابطه، سخنگوی اتحادیه تلفن‌های همراه از کاهش یک تا ۶ میلیون تومانی قیمت گوشی‌های تلفن همراه خبر داد.

ابوالفضل ناصری با بیان اینکه کاهش قیمت ارز و کنترل آن موجب کاهش قیمت گوشی‌های تلفن همراه شده است گفت: به طور نمونه قیمت گوشی همراه آیفون ایکس مکس از ۲۱ میلیون تومان به ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و قیمت گوشی A۵۰ از ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان کاهش یافته است.

این در حالی است که رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل نیز گفته که به دلیل آنکه شتاب خرید در بازار وجود ندارد، قیمت گوشی تلفن همراه بین ۱۵ تا ۲۵ درصد کاهش داشته است.

چرا موبایل در ایران ارزان شد؟

پیش از این نیز اعلام شده بود که واردات تلفن همراه از دو طریق با ارز نیمایی برای شرکتهای تولیدکننده اصلی که رابطه مستقیم تجاری با ایران دارند و با ارز حاصل از صادرات در حال انجام است.

بر طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت قیمت ارز نیمایی در طول سه ماه گذشته، عموماً صعودی بوده و کاهشی نداشته که قاعدتاً در حوزه واردات اینگونه کالاها در روند قیمتها شیب متناسب صعودی قابل پیش‌بینی است هر چند رقابت شرکتهای واردکننده باعث ثبات و حتی کاهش قیمت در این گروه نیز بوده است. ضمنا عرضه‌کنندگان این کالاها موظف به ثبت قیمت مصرف‌کننده در سامانه ۱۲۴ سازمان حمایت هستند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها