آینده عینک های واقعیت افزوده ؛ اضافه شدن صفحه نمایش های خاص

0
437
آینده عینک های واقعیت افزوده

به تازگی خبرهای جالبی در مورد عینک های واقعیت افزوده منتشر شده که می تواند برای علاقمندان به آن جذاب باشد. افزونه های جالبی قرار است به این عینک ها اضافه شود.

عینک های واقعیت افزوده و صفحه نمایش های خاص آن

خیلی از عینک های واقعیت افزوده از زمان ورود عینک های گوگل از تکنولوژی به نام کریستال مایع روی سیلیکون برای صفحه نمایش های خود استفاده می کردند. بر اساس گزارش های منتشر شده صفحه نمایش های خاص MicroLED دیگر به عنوان بهترین صفحه نمایش برای استفاده در دستگاه های واقعیت افزوده انتخاب شده است. اگرچه خیلی از شرکت ها هنوز از پروژکتورهای لیزری برای دستگاه های خود استفاده می کنند ولی این امکان وجود دارد که این لیزرها روی شبکه چشم تاثیر بدی بگذارد و به آن صدمه وارد کند.آینده عینک های واقعیت افزوده

تفاوت صفحه نمایش MicroLED با AMOLED

بر اساس گزارش ها به نظر می رسد که صفحه نمایش های AMOLED می توانند یک چالش بزرگ را برای صفحه نمایش های MicroLED ایجاد کند. اگرچه به نظر می رسد که صفحه نمایش های MicroLED دارای کنتراست بیشتر ، طول عمر بیشتر و همچنین تاخیر کمتر نسبت به صفحه نمایش های AMOLED است. این صفحه نمایش های MicroLED دارای روشنایی بیشتری نسبت به صفحه نمایش های AMOLED هستند. در حالی این صفحه نمایش مناسب ترین از هر جهت به نظر می رسد ولی نگرانی هایی هم در مورد آنها وجود دارد.

اولین نمونه تولیدی توسط شرکت سامسونگ

اگرچه این صفحه نمایش های MicroLED به صورت عمده منتشر نشده اند ولی سامسونگ نمونه ی اولیه ای از این صفحه نمایش را در نمایشگاه CES منتشر کرد. تولید این صفحه نمایش های جذاب به نظر می رسد که سخت و دشوار باشد. در همین بین شرکت اپل هم به نظر می رسید روی صفحه نمایش های MicroLED کار می کند و این تکنولوژی را از شرکت LuxVue خریداری کرد و به گفته خود این شرکت ، 300 مهندس روی آن کار می کردند.

به خاطر اینکه تولید این صفحه نمایش سخت است ، شرکت اپل در سال گذشته دیگر این تکنولوژی را کنار گذاشت. یک متخصص صفحه نمایش معتقد بود که این یک فرصت طلایی برای شرکت اپل بود. به گفته ی او هر کسی می تواند صفحه نمایش OLED یا LCD خریداری کند ولی اپل می توانست صاحب اصلی صفحه نمایش های MicroLED باشد. البته شایعات حاکی از آن است که شرکت اپل روی عینک های واقعیت افزوده کار می کند.

رونمایی از اولین صفحه نمایش MicroLED توسط شرکت اپل

تمام افراد در دنیای تکنولوژی معتقد هستند که شرکت اپل در سال آینده از تکنولوژی MicroLED در محصولات خود استفاده خواهد کرد و این فرصت را در اختیار دیگر شرکت ها قرار خواهد داد که از این تکنولوژی در محصولات خود استفاده کنند. باید دید که در نهایت آینده این تکنولوژی چه خواهد بود و چه جذابیتی را می تواند به عینک های واقعیت افزوده و حتی دستگاه های مختلف اضافه کند.آینده عینک های واقعیت افزوده

نظر شما در مورد این صفحه نمایش های MicroLED چیست؟آیا این صفحه نمایش های جذاب می توانند نگاه کاربران را به خود جلب کنند؟

منتظر نظرات شما دوستان در بخش کامنت ها هستیم.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها