اتحادیه اروپا اماده خودروهای خودران نیست

0
335
اتحادیه اروپا اماده خودروهای خودران نیست|کالاسودا

اتحادیه اروپا اماده خودروهای خودران نیست|کالاسوداکالاسودا_با وجود ان که بسیاری از شرکت های شناخته شده جهان در حال ازمودن طرح های خود برای حرکت خودروهای خودران در سطح شهر فعالیت می کنند، برخی مقامات ارشد اتحادیه اروپا معتقدند کشورهای اتحادیه اروپا آمادگی چندانی برای پذیرش این خودروهای خودران ندارند .

مدتی پیش بود که دونالد ترامپ با یک اظهار نظر جنجالی اعلام کرد؛ شهرها و ایالت های آمریکا ، آمادگی و زیرساخت های لازم را  برای پذیرش خودروهای هوشمند و خودران ندارند .

موضوعی که بعدها بارها مورد انتقاد قرار گرفت و برخی از منتقدان با اشاره به اهمیت استفاده از این خودروها در مناطق توریستی و مهمی مثل لاس وگاس  به آن تاختند .

اما به نظر می رسد حتی اعضای اتحادیه اروپا نیز نسبت به این نوع خودروها دید خوشی ندارند . برای مثال صدراعظم آلمان در این خصوص می گوید:

« معرفی خودروهای بدون راننده یک چالش بزرگ و دشوار برای کشورهای اتحادیه خواهد بود . حضور  خودروهای خودران در شهرهای بزرگ و پر تردد به این معناست که تمامی رانندگان باید مورد آموزش مجدد قرار گرفته و بازآموزی شوند .

این بسیار مهم است که وقتی من در کنار یک خودروی بدون راننده رانندگی می کنم ،  چه نوع فرهنگ و آموزشی داشته باشم . افزون بر این ها وقتی شما در صندلی شاگرد و یا مسافر این نوع خودرو ها می نشینید، نیز باید آگاهی کاملی نسبت به این نوع از خودرو داشته باشید . »

اما همین اظهارات زمینه را برای •اعتراض بسیاری از علاقه مندان به خودروهای خودران فراهم کرده است .  برای مثال بیشتر با کیت فیلیپس  یکی از اعضای شورای شهر لندن در این خصوص می گوید ؛

« من با اظهارات برخی از کاربران در خصوص خودروهای خودران چندان موافق نیستم . برای شهرهای ما که اغلب رانندگان در حین رانندگی دچار اضطراب، خستگی مفرط  و البته بی حوصلگی می شوند، وجود خودروهای خودران می تواند یک عامل مثبت تلقی شود .

از سوی دیگر در شرایط بارندگی شدید و یا تاریک بودن هوا ترجیح می دهم از سیستم خودران استفاده کنم، تا اینکه ریسک تصادف را به جان بخرم . »

این روزها شرکت های متعددی در حوزه خودروهای خودران فعالیت می کنند و باید دید اتحادیه اروپا طی سال های آتی چه زیرساخت هایی را برای پذیرا بودن این خودروها آماده می کند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها