اختلاف نظرها در خصوص ورود رمز ارز در اقتصاد ایران

0
116

در حالیکه دولت معتقد است که رمز ارز می تواند به عنوان یک صنعت به رونق اقتصاد کشور کمک کند، نهاد دیگری اعتقاد دارد که رمزارزها ارزش ریال را کاهش می دهند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، رمز ارزها در کل دنیا به عنوان یک واحد پول مستقل عمل می کنند اما در ایران از ماه های گذشته دولت ضمن استقبال از خروج رمز ارزها تلاش دارد که به استخراج کنندگان آن مجوز صنعتی ارایه دهد.

در آخرین گامی که دولت برای رسمیت بخشیدن به استخراج رمز ارز در ایران، آیین‌نامه مجوز فعالیت بنگاه‌های اقتصادی که قصد فعالیت در استخراج رمزارزها را دارند از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه شده و پیش نویس آن به دست نهادهای مختلف مرتبط با این صنعت از جمله فعالان ماینینگ ارایه شده تا بررسی های لازم را انجام داده و نظرشان را مطرح کنند.

اما حالا یک نهاد دیگر با این صنعت مخالفت کرده و اعتقاد دارد که رمز ارزها ارزش ریال را کاهش می دهند.

در این باره، سردار غلامرضا جلالی گفته که «اگر رمز ارز بخواهد به اقتصاد کشور ورود کند اثرات مخربی بر اقتصاد ما خواهد داشت! بانک مرکزی را هیچ کاره می‌کند، ارزش ریال را کاهش می‌دهد، در حوزه‌هایی می‌برد که ورود به اقتصاد می‌کند، از یک طرف هم امکان استفاده ارز را در شبکه اجتماعی همانند تلگرام و غیره را ایجاد می‌کرد که در واقع شغل، پول، قیمت، دریافت و پرداخت در شبکه اجتماعی بیاید و رویکرد آن خارج از کنترل دولت باشد، یعنی یک دولتی درون دولت ما شکل می‌گیرد که خارج از کنترل حاکمیت می‌شود و این برای کشور ما کاملاً خطرناک است که این کار اتفاق افتد.»

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور اعلام کرده که «بنابراین پیشنهاد ما این بود که برای ارز رمزها، الگوی پایه داشته باشیم و خودمان با کمک برخی کشورهای همسو ارز رمزی را درست کنیم که پایه آن نفت خودمان باشد و بر اساس آن معامله کنیم و تولید ارزرمز هم می‌تواند بخشی از مشکلات ما را در حوزه معاونت تجارت جهانی و بین‌المللی حل کند که شکل می‌گیرد و دنبال می‌شود. پیشنهاد ما این بود که در بانک مرکزی خودمان، یک بانک مرکزی دیجیتال از ابتدا سازماندهی کنیم که امورات ارزرمزها را از الان اکوسیستم‌ آنها را طراحی کند و همه اجزا با هم باشد.»

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها