از امروز گوشی های مسافری به ایران نمی آیند

0
248
سیستم عامل ایرانی در راه است

از امروز اول خرداد گوشی های موبایل تنها به صورت رسمی وارد کشور می شوند و دیگر به صورت مسافری هیچ گونه گوشی موبایلی تا اطلاع ثانوی وارد کشور نمی شود.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، قرار است از امروز ارتباط سامانه ناجا و گمرک کاملا برخط شود و در نتیجه با صحت‌سنجی اطلاعات مسافران، سامانه رجیستری دیگر روی گوشی‌های غیرمسافری بسته شود و تنها گوشی‌هایی که واقعا در سفر بوده‌اند می توانند از این طریق رجیستر شوند.

پیش از این چندین بار اتصال سامانه ناجا و گمرک اعلام شده بود اما در عمل این اقدام با موفقیت کامل همراه نبود اما به گفته مسئولان مربوطه، این بار قرار است ارتباط این ۲ سامانه برای آخرین بار به صورت کامل برقرار شود.

به گفته حمیدرضا دهقانی نیا سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قرار است با توجه به اطلاع رسانی‌های انجام شده این زمان به هیچ وجه تمدید نشود.

حمیدرضا دهقانی‌نیا افزود: نیاز ماهانه بازار به گوشی تلفن یک میلیون و 500هزار دستگاه است که با توجه به شرایط ارزی به 900هزار دستگاه رسیده اما براساس آمار‌های ثبت شده در سامانه همتا از شهریور 97تا چهارم اردیبهشت امسال 4میلیون و 100هزار گوشی تلفن همراه از طریق مسافر وارد کشور شده است.

یادآور می شود، بررسی آمار واردات ایران در ماه ابتدایی امسال از این حکایت دارد که در این مدت حدود شش میلیون و ۱۰۰ هزار دلار واردات گوشی موبایل به ایران انجام شده که نشانگر کاهش ۸۶ درصدی نسبت به فروردین سال گذشته است.

طی نخستین ماه سال قبل حدود ۴۳ میلیون و ۹۷۵ هزار دلار گوشی موبایل به ایران وارد شده بود.

همچنین طبق اطلاعات گمرک واردات موبایل در فروردین ۱۳۹۷ از سه کشور چین، امارات متحده عربی و کره جنوبی بوده، درصورتیکه در فروردین امسال واردات گوشی به ایران از امارات متحده عربی و چین انجام شده است.

آخرین آمار واردات مربوط ۱۱ ماهه سال گذشته و حاکی از واردات ۳۱۹ میلیون دلاری گوشی موبایل در این مدت است.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها