تصمیم سونی برای استفاده از انرژی تجدیدپذیر تا سال 2040

0
503

کالاسودا_ اخیرا خبری از سوی شرکت سونی منتشر شد که نشان می دهد این شرکت هم به جمع شرکت هایی مانند فیس بوک، گوگل و مایکروسافت در زمینه استفاده از انرژی تجدیدپذیر ملحق می شود.

اقدامات شرکت سونی در استفاده از انرژی تجدیدپذیر

شرکت سونی در راستای استفاده از انرژی تجدیدپذیر تلاش کرده است تا بتواند از این انرژی در سال های آینده استفاده کند. تمام 111 سایت جهانی این شرکت اعم از کارخانه های تولید کنسول های بازی و تولید اجسام نیمه رسانا، برای کمپانی های هالیوودی تا سال 2040 قرار است که به طور کامل از سوخت سبز استفاده کنند. قطعا این زمان بندی خیلی طولانی است ولی احتمال دارد که تا سال 2030 حدود 30 درصد از این انرژی استفاده کنند.

شرکت های پیشگام در زمینه انرژی تجدیدپذیر

این حرکت شرکت سونی را به شرکت های دیگر مانند فیس بوک، گوگل و مایکروسافت ملحق می کند. این شرکت ها پیمان بسته اند تا سال 2050 فقط از سوخت های تجدیدپذیر برای تولید محصولات خود استفاده کنند.

به نظر شرکت ژاپنی سونی بیش از هر شرکت دیگری به این موضوع نیاز دارد زیرا این شرکت برای تولید برخی از محصولات خود از مواد نادری مانند کبالت استفاده می کند. به نظر می رسد کبالت مورد نیاز این شرکت توسط کودکان کار از معادن استخراج می شود که با استفاده کامل از انرژی های تجدیدپذیر، این موضوع می تواند در آینده به طور کامل برطرف شود.

این اقدامات به نظر می رسد قدم در راه درست است. برای رسیدن به این هدف شرکت سونی قرار است پنل های تولید انرژی های تجدیدپذیر را در کشورهای آمریکا، چین، تایلند و ژاپن نصب کند. شرکت سونی اسم این پروژه را سفر به صفر نامیده است که می خواهد استفاده از انرژی های تجدیدپذیر خود را به 100 درصد برساند.

این کمپانی همانند شرکت اپل و گوگل زمان بندی خود را برای رسیدن به این هدف 2040 در نظر گرفته است ولی شرکت فیس بوک قول داده است که تا سال 2021 به این هدف برسد.

سخنگوی شرکت سونی اعلام کرده است که با رسیدن به این هدف قصد داریم میزان مصرف سوخت های تجدیدپذیر خود را به بالاترین سطح برسانیم.

باید دید که در آینده چه خبرهایی در این زمینه به گوش ما خواهد رسید. قطعا این اقدامات می توانند روند استفاده از انرژی های تجدیدپذیر را افزایش دهند.

امیدواریم که از مطالعه این خبر لذت برده باشید. شما دوستان می توانید نظرات خود را راجع به این خبر با ما در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها