استفاده از کینکت های مایکروسافت به عنوان دوربین نظارتی

0
558
استفاده از کینکت های مایکروسافت به عنوان دوربین نظارتی

برای خیلی ها کینکت یک لوازم جانبی اضافه بر روی Xbox 360 بود که می توان گفت با آمدن اولین نسل Xbox One دوره آن به سر آمد. اما به نظر می رسد در فرودگاه بین المللی Newark ایالت نیوجرسی آمریکا این کینکت ها قابل استفاده باشند. آن ها به عنوان دوربین نظارتی در این فرودگاه استفاده می شوند.

این مورد را تاریخ نویس بازی های کامپیوتری Jason Scott متوجه شده است. او که در سفری در فرودگاه Newark به سر می برد متوجه دستگاهی آشنا می شود که به یک بازوی بلند در بالای مانیتورها متصل است. وقتی از نزدیک آن ها را بررسی می کند متوجه می شود این دستگاه ها همان سنسورهای تشخیص حرکت کینکت هستند.

کینکت های استفاده شده در فرودگاه بین المللی Newark

البته این کینکت ها مخصوص نظارت ساخته نشده اند زیرا همان لگوی Xbox بر روی آن ها وجود داشت.

توقف تولید کینکت بوسیله مایکروسافت به سال 2015 بر می گردد. زمانی که این شرکت تولید آن را برای ویندوز متوقف کرد. پس از آن در سال 2016 تولید Xbox 360 متوقف شد و در نهایت با توقف تولید کینکت برای Xbox One، تولید این محصول به کلی قطع شد.

این بدان معناست که در بازار کینتک های بسیار زیادی در مقابل تقاضای بسیار کم از طرف گیمرها وجود دارد پس فروشندگان برای رهایی از شر آن ها مجبود هستند این کینکت ها را به قیمت بسیار پایین تری به فروش بگذارند و در این میان به نظر می آید فرودگاه بین المللی شهر Newark یک موقعیت خوب را برای خود پیدا کرده است.

به نظر می رسد آن طور که مایکروسافت می گوید دوره کینکت هنوز تمام نشده است فقط نوع استفاده آن از یک وسیله برای استفاده شخصی و سرگرمی به یک وسیله برای استفاده شرکتی مخصوصا به عنوان هوش مصنوعی تغییر کرده است که مایکروسافت Azure Kinect را برای اینکار معرفی کرده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها