استفاده یک میلیارد باری از خودپردازها

0
141

بیش از یک میلیارد بار ایرانی ها در سه ماهه اول سال 98 از خودپردازها استفاده کرده اند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، استفاده از خودپردازها میزان مراجعه ایرانی ها به شعب بانک را کاهش داده و موجب شده تا قسمت ویژه ای از تراکنش های مالی در سطح کشور از طریق خودپردازها صورت بگیرد.

تراکنش های خودپردازها

همین امر موجب شده تا تراکنش های زیادی از طریق خودپردازهای بانک ها انجام شود و طبق آخرین آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی بالغ بر یک میلیارد و ۴۲۱ میلیون تراکنش توسط خودپردازهای بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری در سراسر کشور در سه ماهه نخست سال جاری انجام شده است.

تراکنش های شعب بانکی

البته این به معنی کاهش انجام تراکنش ها در شعب بانکی نیست بلکه میزان تراکنش های انجام شده در همین مدت در شعب بانک ها بسیار بیشتر از این میزان بوده است. در همین رابطه، بانک مرکزی اعلام کرده که حدود  ۷۶ میلیون و ۳۴۵ هزار تراکنش از طریق پایانه‌های شعب (کارتخوان‌های شعبه) شبکه بانکی در مدت مشابه به ثبت رسیده است.

بانک های دارنده بیشترین تراکنش

این آمار در خصوص بانک ها و موسسات مالی و اعتباری مختلف متفاوت است و تعدادی از بانک ها و موسسات اعتباری و مالی بیش از سایر رقبای خود میزبان تراکنش های مالی بوده اند. در همین خصوص نیز بانک مرکزی اعلام کرده که بانک ملی ایران بالغ بر ۲۹۹  میلیون و ۳۵۷ هزار تراکنش را به خود اختصاص داده است. همچنین، بانک‌های رفاه با ۱۳۰ میلیون تراکنش، صادرات با ۱۲۶ میلیون تراکنش و ملت با ۱۰۹ میلیون تراکنش بعد از بانک ملی در جایگاه‌های بیشترین تعداد تراکنش دستگاه خودپرداز قرار دارند.

بانک های جامانده

البته برخی از بانک ها هم از این آمار عقب مانده اند زیرا برخی بانک‌ها از جمله انصار، ایران زمین، پارسیان، توسعه صادرات و تجارت در خصوص تعداد تراکنش ابزارهای پرداخت به روز نبوده و متعلق به سال‌های گذشته بوده و همچنین گزارش ابزارهای پرداخت موسسه اعتباری ملل و قرض الحسنه رسالت نیز اعلام نشده است.

تعداد خودپردازهای ایران

این آمار در حالی منتشر می شود که پیش از این نیز اعلام شده بود که تا پایان خرداد ماه سال جاری بالغ بر ۵۷ هزار و ۵۲ دستگاه خودپرداز از سوی شبکه بانکی راه‌اندازی و فعالیت داشته است. بانک ملی ایران با تعداد ۷ هزار و ۹۴۵ دستگاه خودپرداز بیشترین میزان دستگاه عابر بانک در میان بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری کشور را به خود اختصاص داده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها