اضافه شدن برچسب forwarded به پیام های WhatsApp

0
323

کالاسودا_این کار یکی از برنامه های شرکت برای جلوگیری از انتشار اخبار جعلی و نادرست در این برنامه می باشد.

واتس‌اپ یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های مولتی‌پلتفرم است که به منظور پیام دادن طراحی شده است. ماهانه حدود ۱۰ درصد کل انسان‌های کره زمین به طور فعال از واتس‌اپ استفاده می‌کنند.

این برنامه توسط شرکت سهامی واتس‌اپ ساخته شده‌است. مؤسس شرکت و سازنده این برنامه آمریکایی می باشد. اپلیکیشن WhatsApp سامانه‌ای نرم‌افزاری برای گوشی‌های هوشمند اندروید، آیفون، نوکیا، و بلک‌بری و سیمبیان است. این پیام‌رسان از ارتباط دیتا یا وای فای  برای فرستادن پیام استفاده می‌کند. افزون بر توانایی فرستادن متن ساده می‌توان فایلهای رایانه‌ای مانند پی‌دی‌اف، نگاره، آوا و ویدئو را با واتس اپ فرستاد.

در تاریخ ۱۹ فوریه ۲۰۱۴ شرکت فیسبوک اعلام کرد که واتس اپ را به قیمت ۱۹ میلیارد دلار خریداری کرده‌است که از این مبلغ ۴ میلیارد دلار به صورت نقدی و ۱۵ میلیارد دلار به شکل سهام فیسبوک به مالکان آن پرداخت شده‌است. امسال(۲۰۱۴میلادی) مؤسس واتس‌اپ نیز به لطف تصاحب این شرکت توسط فیس‌بوک، به جمع میلیاردی‌ها پیوسته‌است.

اپلیکیشن WhatsApp به تازگی برچسب Forwarded رو به پیام های شخصی اضافه کرده است و با این کار شرکت امیدوار است که بتواند از انتشار خبرهای جعلی در این زمینه جلوگیری کند.این پیام ها زمانی برچسب Forward  رو دریافت می کنند که پیامی از شخصی به شخص دیگر ارسال شود.

این موضوع باعث می شود تا پیام ها ساده تر ارسال شوند و مشخص می شود که این پیام از سمت دوست یا آشنای شماست یا اینکه این پیام از طریق منبع دیگری ارسال شده است.

کُمپانی WhatsApp  نسخه بِتا این ویژگی رو در هِند تست کرده است زیرا هند جز بزرگترین بازار این شرکت می باشد و البته باید برزیل رو هم اشاره کنیم که حدود ۳۰۰ میلیون نفر از این اپلیکیشن استفاده می کنند. در هند اخبار سرقت و قاچاق کودکان جز خبرهایی است که بیشتر در این کشور منتشر می شود و به همین خاطر بیشترین تمرکز بر روی این دو کشور می باشد.

این آخرین آپدیت تولید شده در برنامه WhatsApp می باشد که تلاش خود رو برای جلوگیری از اخبار جعلی شروع کرده است و جالب اینکه این شرکت جایزه ی نقدی برای افرادی که بتوانند اخبار جعلی رو در برنامه پیدا کنند در نظر گرفته است.

امیدواریم که از مطالعه این مقاله لذت برده باشید و شما دوستان می توانید نظر خود رو راجع به این خبر و تغییر و تحولات در این برنامه با ما به اشتراک بگذارید.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها