اموزش حالات چهره انسانها به ربات

0
345
اموزش حالات چهره انسانها به ربات|کالاسودا

اموزش حالات چهره انسانها به ربات|کالاسوداکالاسودا – محققان فیسبوک به رباتهای هوش مصنوعی خود، حالات چهره انسانی را آموزش خواهند داد. فیسبوک نه تنها میخواهد به رباتهای هوش مصنوعی خود چگونگی صحبت به شیوه های انسانی را آموزش دهد، بلکه میخواهد انها حالات چهره انسانی را نیز درک کنند.  در یک مقاله ای که به تازگی منتشر شده است، محققان هوش مصنوعی شرکت جزئیاتی را در مورد تلاشهای اموزش تقلید حالات چهره در طول یک مکالمه را منتشر کردند.

این محققان رباتی را با استفاده از مجموعه ویدئوهای یوتیوب اموزش دادند که در ان افرادی با استفاده از اسکایپ در حال صحبت با یکدیگر هستند و چهره آنها کاملا مشخص است.

آنها  سپس از این ویدئوها به عنوان داده های اموزشی برای سیستمهای هوش مصنوعی خود استفاده کردند. نکته قابل توجه این است که این دانشمندان رباتها را صرفا به این دلیل اموزش نمیدهند که حالات چهره و احساساتی همچون شادی یا ناراحتی را درک کنند. بلکه انها میخواهند که ربات با استفاده از این اموزش قادر به درک الگوهای ظریف در چهره کاربران باشد. از این الگوها گاهی اوقات به حالات میکرو تعبیر میشود. با یادگیری این الگوها، سیستم قادر به پیشگویی حالاتی است که بیشتر شبیه به چهره انسان است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها