قابلیت Deep Press یا همان تاچ سه بعدی به سیستم عامل اندروید Q اضافه می شود

0
426
قابلیت Deep Press یا همان تاچ سه بعدی به سیستم عامل اندروید Q اضافه می شود

قابلیت منحصر به فرد گوشی های هوشمند آیفون به محصولات اندرویدی اضافه می شوند. به تازگی اخباری در مورد سیستم عامل اندروید Q منتشر شده که نشان می دهد این سیستم عامل به قابلیت Deep Press مجهز است، قابلیتی که برترین حالت آن توسط کمپانی اپل  سیستم عامل iOS در اختیار کاربران قرار گرفت.

قابلیت Deep Press را می توان تاچ سه بعدی ترجمه کرد که قابلیت های جالبی را در اختیار کاربران قرار می دهد. این قابلیت باعث می شود که با فشار دادن بیش از حالت استاندارد گزینه های مختلفی در اختیار کاربران قرار گیرد. این قابلیت مربوط به صفحه نمایش های حساس به فشار است و می تواند فشار را در سه سطح مختلف تشخیص دهد. این قابلیت حدود 4 سال پیش برای اولین بار توسط کمپانی اپل روی گوشی هوشمند آیفون 6 اس قرار گرفت.

این قابلیت برای اولین بار روی اندروید هشت در اختیار بسیاری از کاربران قرار گرفت و توانست مورد تایید آن ها قرار گیرد. البته این موضوع را باید در نظر گرفت که قابلیت Deep Press در گوشی های آیفون بسیار حرفه ای تر از گوشی های اندروید است.حال به نظر می رسد که این قابلیت در اندروید Q برای گوشی های اندرویدی بهبود پیدا می کند.

 قابلیت Deep Press یا همان تاچ سه بعدی چه کاربردی دارد؟

قابلیت Deep Press به طور کلی به منظور کاهش زمان برای وارد شدن به نرم افزار می شود. به عنوان مثال شما قصد دارید وارد نرم افزار عکاسی  و بخش فیلم برداری شوید. با نکته داشتن انگشت خود روی گزینه دوربین می توانید گزینه های مختلفی را مشاهده کنید که در میان آن ها ویدئو نیز وجود دارد و با انتخاب آن به طور مستقیم به بخش ویدئو دوربین عکاسی دسترسی پیدا می کنید. این قابلیت از همان ابتدا مورد تایید کاربران و کمپانی های سازنده گوشی های هوشمند قرار گرفت و توانست شرایط خوبی را ایجاد کند.

بر اساس اخبار منتشر شده گوگل اعلام کرده است که قابلیت Deep Press سیستم عامل جدید اندروید عملکرد بسیار بهتری در مقایسه با نسخه قبلی دارد، حال باید دید این قابلیت در نسخه نهایی توان رقابت با تاچ سه بعدی اپل را دارد یا برای بهبود به زمان بیشتری نیاز دارد. برای پاسخ به این سوال زمان زیادی نمانده و به زودی نسخه آزمایشی این سیستم عامل در اختیار برخی افراد قرار می گیرد.اندروید Q چه زمانی در اختیار کاربران قرار می گیرد؟

اندروید Q چه زمانی در اختیار کاربران قرار می گیرد؟

مدتی پیش نسخه دوم آزمایشی این محصول در اختیار برخی کاربران قرار گرفت و به نظر به زودی شاهد نسخه بتا اندروید Q باشیم تا مشخص شود گوگل برای این قابلیت چه عملکردی داشته است.با این وجود می توانیم این انتظار را داشته باشیم که بیشتر گوشی های هوشمند سال آینده این قابلیت بسیار جذاب را به همراه خواهند داشت. به طور کلی به نظر می رسد گوشی های هوشمند مجهز به اندرویدQ و همچنین گوشی های هوشمند اندروید 9 که قابلیت به روز رسانی اندروید Q را دریافت می کنند از قابلیت Deep Press بهره می برند.

البته این موضوع را در نظر بگیرید که این قابلیت یک ویژگی بسیار مهم به شمار نمی رود و به نظر تنها جذاب است، به طور کلی ویژگی های مهم دیگری نظیر کنترل شارژ باتری وجود دارد که باید دید گوگل برای آن ها چه تصمیماتی را گرفته است زیرا بدون شک قابلیت هایی اصلی سیستم عامل مهم تر از ویژگی های جذابی مانند قابلیت Deep Press یا همان تاچ سه بعدی است.

نظر شما در مورد سیستم عامل اندروید Q چیست؟ بر اساس سیستم عامل قبلی چه انتظاراتی در مورد این نسخه ازسیستم عامل شرکت گوگل دارید؟ به نظر شما مهم ترین نقطه ضعف این سیستم عامل که در نسخه اندروید 9 وجود داشت و انتظار دارید در این نسخه برطرف شود چیست؟

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها