اولین گوشی با دوربین پاپ آپ از میان رده های سامسونگ است؟

0
2186
اولین گوشی با دوربین پاپ آپ از میان رده های سامسونگ است؟

طبق شایعات به نظر می رسد که گوشی میان رده سامسونگ A90 اولین گوشی ای باشد که از دوربین پاپ آپ برخوردار خواهد بود.

طبق توئیتی که اخیرا از حساب کاربری به نام ice univerce منتشر شده است، سامسونگ در حال کار روی اولین گوشی با دوربین پاپ آپ خود است که احتمالا بدون حفره درون صفحه نمایش و بریدگی نمایشگر بوده و به جای آن دوربین را در فضایی به صورت پاپ آپ جای داده است تا از تمام فضای صفحه نمایش استفاده کند. البته این اولین بار نیست که چنین مکانیزمی در گوشی ها به کار می رود.

مالک این پتنت کدام شرکت است؟

تاکنون شرکت هایی مانند اوپو و وایو نیز چنین طراحی هایی را اتخاذ کرده بودند و مدلی که وایو این مکانیزم را در آن به کار برد مدل Vivo NEX S بود.. حتی اسنشال نیز مالک پتنتی مشابه این سیستم است. شاید با خود فکر کنید که وایو اولین شرکتی است که از این ایده بهره برده است، اما اخیرا اندی رابین، خالق اندروید در توییتی بیان کرد که پتنت دوربین سلفی پاپ آپ به کمپانی اسنشال تعلق دارد. در واقع آنها می 2016 پتنتی تحت عنوان «ماشین و راهی برای به حداکثر رساندن فضای صفحه یک دستگاه موبایل» را ثبت کرده ‌اند. و پس از آن نوبت ایسوس بود و این شرکت نیز به این جریان در طراحی دوربین سلفی پاپ آپ پیوسته بود.

فضای صفحه نمایش در اولین گوشی با دوربین پاپ آپفضای صفحه نمایش در اولین گوشی با دوربین پاپ آپ

اکنون سامسونگ نیز خبرهایی از استفاده از این نوع دوربین در یکی از گوشی های میان رده خود به نام A90 دارد. این دوربین سلفی به صورت مکانیکی از فضای گوشی بیرون امده و نیاز به اشغال کردن صفحه نمایش ندارد. اما از طرفی می تواند به دلیل استفاده از سخت افزار اضافی در گوشی، موجب سنگین تر شدن آن شود. باید دید سامسونگ چه فکری به حال این موضوع می کند.

گوشی A90 در واقع جانشین گلکسی A9 2018 است که قرار است سال جاری واردبازار شود. از مشخصات این گوشی می توان به استفاده از 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای داخلی اشاره کرد که مشخصات قابل قبولی برای میان رده های قدرتمند این شرکت هستند که به همراه باتری قوی 3800 میلی آمپری عرضه خواهند شد.

معایب دوربین های پاپ آپ

در حالی که دوربین پاپ آپ به افزایش فضای صفحه نمایش کمک می کند، اما می تواند مشکلاتی مانند کیفیت این ابزار در هنگام استفاده مداوم را ایجاد کند. همچنین فعلا گواهینامه حفاظت در مقابل آب و گردو غبار برای این دوربین جانبی تائید نشده است و باید همه این موارد را سامسونگ در طراحی این دوربین در نظر بگیرد. نظر شما در مورد این میان رده با چنین دوربینی چیست؟ و آیا می تواند ویژگی جذابی برای مخاطبان باشد؟

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها