اولین گوشی های سونی که اندروید پای دریافت کردند کدامند؟

0
1460
اولین گوشی های سونی که اندروید پای دریافت کردند کدامند؟

کالاسودا – سونی شروع به ارائه آپدیت اندروید پای برای گوشی های سونی اکسپریا XZ2 و XZ2 compact کرد. این اولین سری از گوشی های سونی هستند که از اندروید اوریو به پای ارتقا می یابند.

به روز رسانی اندروید پای در حال گسترش است و در این میان، سونی نیز از غافله عقب ننشسته و آپدیت اندروید پای را برای دو گوشی قدیمی تر خود یعنی Xperia XZ2 و XZ2 Compact ارائه کرده و این موضوع را از طریق وبلاگ اکسپریا به اطلاع رسانده است.

مدل های سونی که اندروید پای می گیرند

پیش از این سونی اعلام کرده که افرادی از این 6 دستگاه استفاده می کنند به زودی منتظر دریافت اندروید پای باشند. این ۶ گوشی سونی، اولین گوشی‌ های این شرکت هستند که نسخه نهم اندروید را دریافت خواهند کرد: اکسپریا XZ2، اکسپریا XZ2 کامپکت، اکسپریا XZ2 پریمیوم، اکسپریا XZ1، اکسپریا XZ1 کامپکت و در نهایت اکسپریا XZ پریمیوم.

از میان این مدل ها، فعلا دو مدل اول این به روز رسانی را دریافت کرده اند و بقیه کاربران باید اندکی منتظر بمانند. به گفته‌ی بخش موبایل سونی، این عرضه از ماه سپتامبر آغاز می‌شود، این یعنی شاید برخی از این گوشی ‌ها در اواخر سال جاری این به‌ روزرسانی را دریافت کنند. البته این کمپانی ژاپنی قول داده که سری آخر این گوشی‌ ها در ماه نوامبر این نسخه از اندروید را دریافت می ‌کنند.

اولین گوشی های سونی که اندروید پای دریافت کردند کدامند؟

ارتقا نرم افزاری

از لحاظ فنی، گوشی اکسپریا XZ3 که سونی در نمایشگاه ایفا رونمایی کرد، اولین دستگاه دارای اندروید پای شرکت است، اما گوشی های XZ2 و XZ2 Compact که بسیار شبیه به این گوشی هستند و اکنون از اندروید اوریو به پای ارتقا پیدا خواهند کرد و به جای اینکه سیستم عامل را درون خود داشته باشند، با نرم افزار نسبت به ان ارتقا خواهد یافت.

با توجه به اینکه گوشی XZ2 در ماه آوریل بسیار خوب فروش رفت، به نظر می رسد کاربران از آپدیت این اندروید نیز استقبال خواهند کرد و سونی این آپدیت را به دیگر گوشی ها نیز به زودی ارسال خواهد کرد. در حال حاضر، مدل‌ های نام برده تنها گوشی های هوشمند سونی هستند که انتشار آپدیت اندروید 9 برای آن‌ ها قطعی شده است. احتمال دارد شرکت در سال 2019، زمان‌ بندی جدیدی به منظور عرضه به ‌روز رسانی سیستم عامل جدید برای چند گوشی دیگر اعلام کند. تا آن بازه باید منتظر بمانیم.

 با ما در صفحه اینستاگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها