اپل شرکت محبوب آمریکایی ها نیست

0
353
اپل شرکت محبوب آمریکایی ها نیست|کالاسودا

اپل شرکت محبوب آمریکایی ها نیست|کالاسوداکالاسودا_نظرسنجی های گسترده ای که توسط پایگاه خبری ورج و گروه تحقیقاتی Reticle Research انجام شد، نشان می دهد ، اپل آن طور که پیش بینی می شود و البته به نظر می رسد محبوب قلب کاربران نیست .

این گزارش شگفت انگیز نشان می دهد ؛ اپل به طور محرمانه در میان فیس بوک، مایکروسافت، گوگل و آمازون قرار می گیرد که همین موضوع کمک می کند مصرف کنندگان نسبت به این برند شور و اشتیاق کاذب داشته باشند .

این نظرسنجی که از 28 سپتامبر تا 10 اکتبر انجام شد، نتایجی جالب توجه به همراه داشت . بر اساس برآورد سرشماری 2016 ایالات متحده، 1،520 نفر از افراد این جامعه آماری  به عنوان علاقه مندان اپل  در بررسی ورج حضور داشتند .

 یافته های این تحقیق نشان می دهد؛ اپل درحالیکه هنوز دارای  نیروی بسیار تاثیرگذاری در صنعت آمریکایی ها است، احساسات مثبت کمتری را نسبت به رقبا در دل کاربران ایجاد می کند. احساسی که گاهی  به صراحت منفی است.

جالب است که وقتی از کاربران خواسته شد اعلام کنند از کار با محصولات کدام شرکت ها لذت بیشتری برده اند ، اپل کمترین میزان محبوبیت را در میان پنج شرکت بزرگ فناوری یعنی ؛  آمازون، اپل، گوگل، فیس بوک و مایکروسافت کسب کرد .

درواقع گرچه شرایط اپل در رده بندی کلی  بهتر از فیس بوک است ،  اما هنوز هم پایین تر از آمازون، گوگل و مایکروسافت قرار گرفته است .

60% از پاسخ دهندگان از گزینه  “بسیار دوست داشتنی ” برای توصیف  محصولات و خدمات آمازون استفاده کرده اند . در حالی که تقریبا 55 درصد و 45 درصد  از کاربران به ترتیب در مورد گوگل و مایکروسافت این نظر را داشتند .

در مورد اینکه آیا پاسخ دهندگان محصولات و خدمات اپل را به دوستان و خانواده پیشنهاد می دادند، این شرکت دوباره پشت Google و آمازون افتاد، که هر دو پاسخ “تا حدودی، احتمالا” را دریافت کردند .

apple|کالاسودادرواقع این رقم برای کاربران آمازون به بیش از  90 درصد از شرکت کنندگان می رسد اما  15%  از کاربران آیفون معتقدند آنها “به احتمال زیاد” محصولات این شرکت را به دیگران توصیه نمی کنند .

در مورد سوالاتی از ادراک و احساسات کاربران ، مانند اعتماد، اپل دوباره در وسط نظر سنجی ها گیر افتاد. شرکت کنندگان بیشترین اعتماد را به  آمازون  نشان داده اند .

این رکوردها نشان می دهد آمریکایی ها تعلق خاطر خاصی نسبت به آمازون دارند و این رکورد برای یک فروشگاه الکترونیک رکوردی خیره کننده محسوب می شود .

یک سوال جالب در این نظر سنجی این بود که اگر همین فردا شرکت مورد علاقه شان ناپدید شود چقدر  برایشان مهم است . در این جا نیز اهمیت برای کاربران اپل در رتبه آخر قرار گرفت .

کمتر از 40 درصد از شرکت کنندگان گفتند که “بسیار” اهمیت می دهند و تقریبا 20 درصد اظهار داشتند که “به هیچ وجه” اهمیت نمی دهند. .

بنابراین، به رغم موفقیت های اپل در حوزه  حفظ حریم خصوصی مصرف کنندگان، درآمد رکورد ، ارزش گذاری بازار، و شهرت برای سخت افزار برتر ، طراحی برتر، باز هم امریکایی ها به شرکت هایی که عمیق تر در ساخت زندگی روزمره درگیر شده اند،  اهمیت بیشتری می دهند .

شرکت هایی مثل گوگل و آمازون از همین دسته هستند .

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها