ایران به دنبال فیلتر گوگل پلی

0
1291

گوگل پلی یا همان پلی استور احتمال دارد در آینده ای نزدیک فیلتر شود.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، پلی استور در گوشی های با سیستم عامل اندروید فروشگاه آنلاین اپلیکیشن هاست. این فروشگاه آنلاین از مدت ها قبل و در پی تحریم های آمریکا، اپلیکیشن های ایرانی را فیلتر کرده و تنها به عرضه اپلیکیشن های خارجی می پردازد.

در مقابل فروشگاه آنلاین اپلیکیشن های ایرانی به نام کافه بازار، اپلیکیشن های خارجی نیز عرضه می کند و در بسیاری از موارد دارندگان گوشی اندروید در ایران تنها به داشتن کافه بازار اکتفا می کنند و نیازی به استفاده از گوگل پلی ندارند.

اما حالا گفته شده ایران به دنبال فیلتر کردن گوگل پلی است. در این باره، چند روز گذشته در فضای مجازی نامه‌ای به نام جواد جاویدنیا، سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور منتشر شد که در آن به مسدودسازی پلی استور گوگل در «حداقل زمان ممکن» اشاره شده است.

این شایعه در فضای مجازی قوت گرفت تا اینکه حالا یک مقام آگاه در این خصوص به یک رسانه اعلام کرده که این نامه صحت دارد.

این رسانه اعلام کرده که یک منبع آگاه صحت نامه ارسالی با محتوای درخواست فیلترینگ «گوگل پلی» (Google play) را تایید کرد.

طبق این خبر منتشر شده، این منبع آگاه گفته که نامه‌ای در مورد درخواست فیلترینگ گوگل پلی یا همان پلی استور (Play store) تهیه شده است.

این اقدام در حالی انجام می شود که گوگل پلی دارندگان گوشی اندروید ایرانی را فیلتر نکرده در حالی که در طرف مقابل، اپ استور یا همان فروشگاه آنلاین اپلیکیشن اپل، دارندگان گوشی آیفون ایرانی را فیلتر کرده است و ایرانی ها برای آپدیت آی او اس و اپلیکیشن های گوشی خود یا باید از فیلتر شکن استفاده کنند یا تنها با استفاده از فروشگاه آنلاین ایرانی به نام سیبچه آن اپلیکیشن ها را دانلود کنند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها