بار سنگین مالیات اروپایی بر دوش شرکت های آمریکایی

0
417
بار سنگین مالیات اروپایی بر دوش شرکت های آمریکایی|کالاسودا

بار سنگین مالیات اروپایی بر دوش شرکت های آمریکایی|کالاسودا

کالاسودا_خبرهای مالیاتی حاکی از آن هستند که اغلب کشورهای اتحادیه اروپا در تلاشند تا راهی را برای افزایش مالیات شرکت های آمریکایی مورد آزمون قرار دهند .

اغلب شرکت های حوزه فناوری در ایالات متحده درصد بالایی از مالیات را به اتحادیه اروپا پرداخت می کننند  . با این وجود ، این پرداخت ها چندان به مذاق کشورهای اروپایی خوش نیامده و حتی برخی از این کشورها معتقدند شرکت های شناخته شده ایالات متحده مرتب در حال دور زدن مالیات و به عبارتی دقیق تر فرار مالیاتی هستند .

تا کنون بارها بر سر همین موضوع بین دولت های اتحادیه اروپا و شرکت هایی دانش بنیان امریکایی درگیری رخ داده و حتی کار به جریمه های سنگین و دادگاهی شدن  پرونده ها نیز کشیده است .

به نظر می رسد این بار نیز تعدادی از کشورهای اروپایی که از میزان مالیات پرداختی شرکت های فناوری آمریکایی مانند آمازون و گوگل ناراضی هستند در تلاشند با بررسی درآمد آنها این مالیات را افزایش دهند

بر همین اساس است که وزرای دارایی کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا با ارسال نامه مشترکی خطاب به رئیس اتحادیه اروپا و همین طور کمیسیون اروپایی خواستار تعیین مالیات برای شرکت های یادشده بر مبنای میزان درآمد آنها و نه سودشان شده اند.

در بخشی از این نامه به درامد شرکت های مذکور در هر کشور اشاره شده است .اشاره ای که تیر پیکان آن به بازخورد مالیاتی این ردامدها نیز باز می گردد . قرار است این موضوع در نشست آتی اتحادیه اروپا در کشور استونی در تاریخ 15 سپتامبر مورد بررسی قرار بگیرد.

واکنش دیگر کشورهای اروپایی در برابر این موضع گیری نامشخص است . گوگل از جمله شرکت هایی است که در این زمینه به شدت تحت فشار قرار دارد. زیرا برای پرداخت مالیات کمتر مقر اروپایی خود را در ایرلند مستقر کرده که قوانین مالیاتی سهل گیرانه ای دارد و از همین کشور عملیات خود در دیگر کشورها را هدایت می کند.

اکنون باید دید نتیجه این انتقادات چه خواهد شد .

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها