رفع مشکل کار نکردن و باز شدن منوی استارت در ویندوز ۱۰

0
610
رفع مشکل کار نکردن و باز شدن منوی استارت در ویندوز ۱۰

اگر روی منوی استارت کلیک کرده و هیچ واکنشی از جانب ویندوز مشاهده نکردید، این مقاله به کار شما می آید. در ادامه در مورد کار نکردن و باز شدن منوی استارت در ویندوز 10 در خدمت شما خواهیم بود تا این مشکل را در کنار هم حل کنیم.

علت کار نکردن منوی استارت در ویندوز 10 چیست؟

گاهی اوقات این موضوع می تواند ناشی از هنگ کردن سیستم باشد. در این موارد با ریستارت کردن ویندوز می توانید این مشکل را به سادگی حل کنید.

ری استارت کردن ویندوز 10

گاهی فشردن همزمان چند دکمه یا اجرای چند برنامه و بازی می تواند موجب هنگ کردن کامپیوتر شما شود. در این حالت بهترین راه این است که ویندوز را مجددا راه اندازی کنید. بهترین عمل پس از خطای متعدد در سیستم عامل های مختلف بی شک ری استارت کردن دستگاه است که البته در ویندوز 10 بیش تر از دیگر سیستم عامل ها جوابگو است . از آنجایی که دیگر دکمه استارت باز نمی شود  تا بتوانید سیستم خود را ری استارت کنید، می توانید از کلید ترکیبی [F4] + [Alt] استفاده کنید و یا بر روی منوی استارت راست کلیک کنید از قسمت Shut Down or Sign Out گزینه Restart رو انتخاب کنید.

اما کار نکردن منوی استارت دلایل دیگری نیز دارد که در ادامه در مورد آنها و راه حل آنها صحبت خواهیم کرد.

ری استارت کردن ویندوز 10

چگونه مشکل کار نکردن منوی استارت در ویندوز 10 را حل کنیم؟

یکی دیگر از دلایل این امر قدیمی بودن نسخه ویندوز است. در چنین حالتی نیاز است که ویندوز خود را آپدیت کنید. برای آپدیت ویندوز  مراحل زیر را بپیمایید.

آپدیت کردن ویندوز

  • به setting ویندوز بروید.
  • روی Update & security کلیک کنید.

آپدیت کردن ویندوز

  • گزینه Check for updated را بزنید تا اگر آپدیتی موجود باشد به صورت خودکار دانلود شود.
  • اکنون ویندوز 10 شما به روز است و احتمالا دیگر با چنین اختلالی مواجه نخواهد شد.

گزینه Check for updated را بزنید تا اگر آپدیتی موجود باشد به صورت خودکار دانلود شود.

نصب مجدد ویندوز

اگر با این روش نیز باز هم منوی استارت شما مشکل داشت بهتر است اقدام به نصب مجدد ویندوز خود کنید. چرا که در بسیاری از موارد وجود فایل های سیستمی مخرب ممکن است سبب این مشکل شده است.

در چنین حالتی چاره ای جز نصب مجدد ویندوز برای رفع اشکال فایل های آسیب دیده نخواهید داشت. البته مواردی نیز بوده است که بسیاری از کاربران با حذف و نصب دوباره کارت گرافیک و کارت صدا حل شدن این مشکل را گزارش کرده اند . بنابراین باید علت سخت افزاری یا نرم افزاری این مشکل را پیدا کرده و نسبت به آن اقدام کنید. اما در بسیاری از موارد یکی از راه حل های گفته شده در بالا در خصوص این مشکل جواب می دهد.

نصب مجدد ویندوز

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها