باکوتل؛ میزبان دانش بنیان های ایرانی

0
124

صندوق نوآوری و شکوفایی از حضور شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه باکوتل آذربایجان حمایت می کند.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، ایران از چند ماه گذشته همراهی و همکاری های خود با کشورهای همسایه در زمینه فناوری کلید زده است و همکاری با آذربایجان نیز در همین حوزه تعریف می شود.

صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مامور انجام این همکاری ها با کشورهای همسایه است و در همین رابطه نیز مقدمات حضور شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در آذربایجان را فراهم می کند. این صندوق همچنین اعلام کرده که از حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه باکوتل حمایت می‌کند.

در همین رابطه خط ارتباطی مشترک میان ایران و آذربایجان برای هماهنگی برنامه‌های مرتبط با حوزه‌های فناوری و نوآوری با همکاری سفارتخانه‌های دو کشور ایجاد می شود. «ایجاد تور بازدید فناوری»، «استقرار شرکت‌های ایرانی در شهرک صنعتی مشترک» و «ایجاد فاند مشترک برای حمایت از شرکت‌های مشترک ایرانی و آذربایجانی» در این خط ارتباطی جای خواهند داشت.

آذربایجان نخستین کشوری نیست که ایران با آن در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات همکاری می کند بلکه ایران تا کنون ۶ دفتر همکاری علمی در کشورهای همسایه راه اندازی کرده که آخرین دفتر هفته های گذشته در عراق افتتاح شد. ترکیه، چین، عراق، سوریه و اندونزی، از جمله کشورهایی هستند که در این دفترها با ایران به همکاری علمی می پردازند و هند هم به جمع این کشورها پیوسته است.

صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین شرکت های دانش بنیان را تاکنون راهی سوریه، روسیه، عراق و چین کرده تا از بازارهای این کشورها به منظور صادرات بهره مند شوند. قراردادهای بسیاری نیز بین شرکت های دانش بنیان ایرانی با فعالان اقتصادی و فناوری اطلاعات این شرکت ها به امضا رسیده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها