بررسی تخصصی گوشی پالم ؛ ابعادی کوچک در بدنه ای لوکس

0
2413
بررسی تخصصی گوشی پالم ؛ ابعادی کوچک در بدنه ای لوکس

شرکت پالم هدف ارائه یک گوشی هوشمند را برای کاربر دارد که بتواند تجربه متمایزی را برای او فراهم کند. پالم فون یک گوشی کاملا کاربردی اندرویدی است که به فروشگاه پلی استور نیز دسترسی داشته و می توانید نسخه مینیاتوری آن را روزانه با خود حمل و نقل کنید.

پالم یکی از برندهایی است که علیرغم عدم موفقیت در تجارت، سیستم عاملی برای گوشی ها ایجاد کرده است (WebOS) که طرفداران خاص خود را دارد. هنگامی که شرکت TCL برند Palm را از HP در سال 2014 خرید، بسیاری امیدوار بودند که این شرکت چینی بتواند روح جدیدی به کالبد این برند بدمد. سال گذشته شرکت استارت ‌آپی مستقر در سان‌ فرانسیسکو حق استفاده از نام Palm را از TCL خریداری و با همکاری این شرکت، نخستین محصول خود را با نام Palm phone به بازار معرفی کرده است.

مشخصات فنی این گوشی چیست؟

در نهایت TCL یک گوشی جدید با برند Palm به نام پالم فون به بازار عرضه کرده است، گوشی ای که مشابه آن در بازار موجود نیست. همچنین به جای اجرای سیستم عامل WebOS، پالم فون یک گوشی بر مبنای اندروید با لانچر سفارشی است. این دستگاه به ۳ گیگابایت رم، ۳۲ گیگابایت حافظه‌ داخلی و تراشه‌ اسنپدراگون ۴۳۵ مجهز بوده و برای ثبت تصاویر از یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی به ‌عنوان دوربین اصلی و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی به ‌عنوان دوربین سلفی بهره‌مند است.

نقاط ضعف: اندازه کوچک و باتری ضعیفبررسی تخصصی گوشی پالم

در ادامه نگاهی به نقاط ضعف این گوشی می اندازیم. یکی از مواردی که در دنیای فلبت های 5 اینچ به بالا بسیار برجسته شده، اندازه کوچک این گوشی است. نمایشگر این گوشی تنها 3.3 اینچ با کیفیت 445 پیکسل و صفحه گوریلا گلس 3 است. ابعاد این گوشی تنها 50 در 97 در 7.4 میلی متر است و ضخامت آن به اندازه یک کارت اعتباری است. اما همین مسئله موجب وزن سبک آن نیز شده است. خصوصا برای افرادی که می خواهند گوشی اصلی خود را در خانه گذاشته و این گوشی سبک وزن را با خود به بیرون ببرند. از دیگر نقاط ضعف آن می توان به باتری ضعیف 800 مگاپیکسلی اشاره کرد که نیاز به شارژ مجدد در طول روز را افزایش می دهد. به گفته شرکت این باتری نیم ساعته شارژ می شود. این گوشی جک هدفون 3.5 میلی متری ندارد و این می تواند یکی از نقاط ضعف اصلی آن محسوب شود.

نقاط قوت: طراحی و سیستم تشخیص چهره

یکی از نقاط قوت پالم را می توان طراحی جذاب آن علیرغم کوچک بودن بدنه دانست. بسیاری این طراحی را شبیه به طراحی آیفون ایکس اما در ابعاد کوچک تر می دانند. این گوشی از طراحی به ‌نسبت جذابی بهره می ‌برد و دلیل این کار را می‌ توان استخدام طراحان برخی شرکت‌ های بزرگ نظیر سامسونگ و فراگ دیزاین توسط استارتاپ تولیدکننده‌ این گوشی به‌ حساب آورد. همچنین این گوشی از سیستم تشخیص چهره بهره می برد که نقطه قوت امنیتی محسوب می شود. لانچر اندرویدی اختصاصی نیز یکی دیگر از نقاط قوت این گوشی محسوب می شود که امکان سفارشی سازی را به کاربر می دهد.

اما خرید این گوشی تا چه حد پیشنهاد می شود؟

پالم فون گوشی خوبی است و ویژگی های بهینه ای از ساعت های هوشمند را دارد، اما با قیمت 350 دلار و ابعاد این گوشی، می توان ساعت های هوشمند مبتنی بر LTE  خرید و تمام اموری که با گوشی می توان انجام داد را با ساعت هوشمند حرفه ای تری به انجام رساند. برای به دست آوردن این گوشی لوکس اما با ابعاد کوچک با 350 دلار بپردازید و هر ماه نیز مبلغ 14 دلار برای استفاده از گوشی در شبکه ورایزون پرداخت کنید.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها