برنامه های سونی در سال 2019، اتمام یا شروع بازی جدید؟

0
1084
برنامه های سونی در سال 2019، اتمام یا شروع بازی جدید؟

سال 2018 سال پر فروش برای سونی نبود و حتی برند معروف اکسپریا نیز نتوانست سهم بازار خوبی در بازار گوشی های هوشمند کسب کند. در گزارش زیر طی نگاه اجمالی به عملکرد سونی در سال 2018، به پیش بینی برنامه های این برند در سال 2019 نگاهی خواهیم انداخت.

شروع با یک تعدیل بزرگ

سال 2018 برای سونی با یک تعدیل بزرگ آغاز شد. در ماه فوریه کازوئو هیرای، رئیس سابق پلی استیشن از سمت خود به عنوان مدیر سونی استعفا داد و پس از او مدیر مالی سونی یعنی یوشیدا به عنوان مدیر عامل انتخاب شد.

یوشیدا فردی است که در داخل شرکت به عنوان کسی که همیشه روی نظم و انضباط و وقت شناسی کار می کند معروف است. او کار خود را در شرکت ادامه داد و یک ماه پیش نیز نقل قولی از او منتشر شد که سونی در تجارت و بازار گوشی های هوشمند باقی خواهد ماند.

کاهش فروش

فروش تلویزیون ها، دوربین ها، کنسول های بازی و همینطور گوشی ها نیز طبق پیش بینی ها روند آرامی را داشت. پس از ضرر 100 میلیون دلار سونی در سه ماهه اول 2018 ، این شرکت با کاهش 480 میلیون دلاری در نیمه دوم همراه بود و تنها 2 میلیون دستگاه در این بازه فروخت که 1.4 میلیون نسبت به سال قبلش کمتر بود. این نتایج سبب شده است که سونی هدف فروش کلی سال 2019 خود را بین 9 -10 میلیون دستگاه در نظر گیرد.برنامه های سونی در سال 2019

کمبود نوآوری و تغییر پارادایم طراحی

یکی از دلایل این کاهش فروش را می توان کمبود نوآوری در گوشی های سونی دانست. به همین جهت این شرکت سعی کرد که گوشی هایی که در کنگره موبایل جهانی 2018 عرضه می کند یعنی Xperia XZ2 و Xperia XZ2 compact روی نمایشگر با حاشیه های باریک کار کند و گوشی ای با ابعاد 18:9 ارائه کند. اکسپریا XZ3 نیز که در ماه آگوست رونمایی شد ظاهر جذاب تری داشت و صفحه نمایش ان سر انجام از LCD به OLED  تغییر پیدا کرد.

ورود هوش مصنوعی و سیستم عامل به روز

همچنین این شرکت گوشی های جدید خود را با آخرین سیستم عامل اندروید پای و هوش مصنوعی به بازار عرضه کرد و قرار است که در گوشی های سال 2019، روی دوربین های چندگانه خود نیز کار کند. انتظار میرود که سنسور 48 مگاپیکسلی این برند در گوشی های سال 2019 رونمایی شود و همچنین سنسور  DepthSense 3D Time of Flight نیز به این گوشی اضافه شود تا فرآیند تشخیص چهره را با دقت بسیار انجام دهد.

تغییر استراتژی قیمتگذاری جزو برنامه های سونی 2019

با این وجود برنامه های سونی 2019 هنوز هم برای رقابت جدی با سامسونگ، هوآوی و ال جی نیاز به نوآوری های بیشتری دارد. یکی از دلایل چرایی این موضوع می تواند قیمتگذاری و تغییر استراتژی های سونی در این خصوص باشد. برای مثال قیمت 600 دلاری برای گوشی XZ2 compact قیمت بالایی  حساب می شد که با این قیمت مشتریان می توانند گوشی های پرچمداری از وان پلاس، آنر و … تهیه کنند.تغییر استراتژی قیمتگذاری جزو برنامه های سونی 2019

ارتباط قدرتمند با گوگل

با وجود همه فشارها اما سونی در بخش اندروید تی وی همچنین قهرمان باقی مانده است و به مجموعه تلویزیون های براویا ی خود در سال 2018، این سیستم عامل را اضافه کرده است و انتظار می رود که در سال 2019 به روز رسانی جذابی به عنوان برنامه های سونی 2019 به آن اضافه کند. همچنین ارتباط قدرتمندی که سونی با گوگل در تولید اسپیکرهای هوشمند گوگل اسیستنت دارد می تواند منجر ارائه گوشی های اندروید وان توسط سونی شود. اگر این اتفاق رخ دهد، نوکیا دیگر تنها برند اندروید وان دار دنیا نخواهد بود.
نظر شما در مورد پیش بنیی عملکرد سونی در سال 2019 چه خواهد بود؟

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها