برندهای بزرگ به دنبال اخذ مجوز کرایه اسکوتر برقی

0
513

کالاسودا – شرکتهای بزرگی همانند لیفت، اوبر، اس اف و … به دنبال اخذ مجوزهای لازم برای ورود اسکوترهای برقی به خیابانها و کرایه آن به مردم هستند.

جنگ برندها بر سر اسکوترها در سن فرانسیسکو شروع شده است. تا کنون بیش از ۱۰ برند برای کسب مجوز این کار اقدام کرده اند که نام اوبر و لیفت در میان آنها به چشم می خورد.

برنامه کرایه اسکوترهای برقی در خیابانهای شهری یکی از برنامه های این برندهاست که فعلا به طور آزمایشی در شهر سان فرانسیسکو در حال انجام است. طبق قانون این ایالت تعداد محدود اسکوتر می تواند در این شهر تردد کند.

همین شرکتهای کرایه مسافربری آنلاین را به این فکر انداخته که از مقامات درخواست مجوز برای کرایه اسکوتر برقی داشته باشند. تعداد این اسکوترها طبق قانون در ۶ ماه اول تست محدود به ۱۲۵۰ عدد بود. اگر با این تعداد مشکلی برای تردد و عبور و مرور شهروندان دیگر پیش نیاید، تعداد به میزان ۲۵۰۰ خواهد رسید.

اما چرا اینقدر راجع به کسب مجوز این وسیله سختگیری می شود؟ پیش از این تعدادی اسکوتر برقی از برندهایی چون برد، لایم و اسپین و … فروخته شد که در نقاط ساحلی بیشتر مورد استفاده قرار میگرفت.

تعدادی از مردم خوشحال بودند که این وسیله نیاز آنها را برای رفتن به مسافتهای کوتاه راحت کرده، اما تعدادی دیگر از این شکایت میکردند که اسکوتر سواران قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمیکنند و خطری برای کودکان محسوب میشوند و پارکینگهای مخصوص دوچرخه سواران و ویلچر را مسدود میکردند.

این مجریان را بر آن داشت که برای آن مجوز صادر کنند و بدون این مجوز هیچ شرکتی مجاز نیست که اسکوترهای  خود را روانه خیابان های شهر کند. اگر شرکتی از این قانون پیروی نکند، فرصت خود را برای کسب مجوز از دست می دهد.

با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید