بزرگ ترین توربین بادی جهان ساخته شد

0
365

بزرگ ترین توربین بادی جهان ساخته شد|کالاسودا

کالاسودا_تسلا تصمیم دارد بزرگ ترین توربین بادی جهان را تولید کند. این توربین بادی با باتری کار خواهد کرد و قرار است به عنوان الگویی برای سایر شرکت های سازنده توربین در نظر گرفته شود.

استفاده از انرژی های طبیعی در جامعه امروز از اهمیت بسزایی برخوردار است . به خصوص این که به کار بستن این نوع از انرژی ها در بلند مدت فواید بی شماری برای صرفه جویی مادی خانواده ها خواهد داشت و البته آلودگی های زیست محیطی را نیز به حداقل ممکن تقلیل می دهد.

برخی شرکت های شناخته شده حوزه تکنولوژی مثل اپل تا حدی به این موضوع معتقدند که تامین بخش بزرگی از انرژی های خود را به حوزه انرژی های پاک اختصاص داده اند. گرچه اغلب ساکنان دره سیلیکون ولی به همین نتیجه رسیده اند.

اما اکنون خبرهای منتشر شده از تسلا حاکی از اقدامی متفاوت و ارزشمند از این شرکت است . تسلا برای  بزرگترین تولیدکننده توربین‌های بادی باتری تولید خواهد کرد.

شرکت تسلا سازنده خودروها و باتری‌های برقی با شرکت وستاس بزرگترین تولیدکننده توربین‌های بادی در جهان همکاری کرده و برای توربین‌های تولیدی این شرکت باتری می‌سازد.

باتری‌های تولیدی شرکت تسلا پیش از این در انواع خودروی تولیدی آن به کار گرفته شده بود و این اولین بار است که قرار است از آن در توربین های بادی نصب شده در نقاط مختلف جهان استفاده شود. سابقه استفاده از باتری در توربین های بادی به سال 2012 بازمی گردد. اما این اولین بار است که تسلا در تولید باتری های یادشده مشارکت می کند.

باتری هایی که می توانند انرژی حاصل از چرخش توربین‌های بادی را در خود ذخیره کنند و در زمانی که باد در حال وزش نیست، انرژی ذخیره شده را برای استفاده منتقل کند.

تسلا در سال های اخیر به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان باتری در جهان مبدل شده و در دو سال اخیر باتری هایی تولید کرده که قادر به دریافت انرژی خورشیدی و ذخیره سازی آن برای استفاده در منازل هستند.

مدتی پیش نیز خبرهایی از سیدنی استرالیا منتشر شد که نشان می داد این کشور در همکاری با تسلا، در حال ساخت بزرگ ترین توربین خورشیدی جهان است. نظر شما چیست  ؟ایا می توان تسلا را برنده بازی انرژی های پاک جهان دانست ؟

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها