بنیانگذار واتساپ از این شرکت خداحافظی خواهد کرد

0
369
بنیانگذار واتساپ از این شرکت خداحافظی خواهد کرد|کالاسودا

بنیانگذار واتساپ از این شرکت خداحافظی خواهد کرد|کالاسودا

کالاسودا_برایان اکتون،بنیانگذار شناخته شده پیغام رسان واتساپ به زودی با شرکتش خداحافظی کرده و برای پیوستن به پروژه ای جدید آماده می شود .

شاید برای بسیاری از کاربران عادی چندان مهم نباشد که مدیریت یک کمپانی مثل واتساپ چه شخصی بوده و یا قرار است چه شخصی باشد .

اما شاید همان کاربران هم مطلع نباشند هر نوع تغییر و تحولی در دنیای فناوری در نهایت منجر به بروز برخی تغییرات ساختاری در نوع خدمات دهی این شرکت ها به کاربران و شدت و ضعف پویایی آن ها خواهد شد .

اگرچه کاهی برخی جدایی های مدیران دنیای فناوری از کمپانی هایشان به سبب مرگ و یا بیماری های سخت است . اما گاهی نیز به علت مشکلاتی مثل  طلاق موسسان (مدیران ارشد گوگل )، درگیری های ساخاری و تفکری و …است .

این بار نوبت به اکتون ۴۵ ساله رسیده که با دستاورد  فناورانه و پرطرفدار خود خداحافظی کند . این کارافرین  مهندس باهوش اهل ایالات متحده در سال ۲۰۰۱۴ با فروش سهام واتساپ به شکل نمادین با شرکتش خداحافظی کرده بود .

درواقع در این تاریخ فیسبوک با رقم ۱۹ میلیارد دلار پول نقد و سهام واتساپ را خریداری کرد . اما این خرید و فروش به منزله خداحافظی این موسس با مجموعه تحت سرپرستی اش نبود و باز هم حضور خود را در مجموعه حفظ کرده بود اکنون وی تصمیم گرفته حتی حضور فیزیکی خود را در واتساپ حذف کند .

اگرچه اشتغال در واتساپ تنها فعالیت مهم اکتون نبود . وی افزون بر فعالیتش در واتساپ ، به عنوان یکی از استادیاران ارشد دانشگاه استنفورد نیز اشتغال دارد . اما سرنوشت واتساپ،پس از رفتن وی چگونه خواهد بود ؟ نحوه تاسیس واتساپ از ابتدا بر اساس همکاری  ۲ دوست بوده بنابراین انتظار می رود این همکاری حتی به شکل انفرادی نیز قابل اجرا باشد .

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها