بنیان گذار شرکت مایکروسافت از دنیا رفت

0
4188
بنیان گذار شرکت مایکروسافت از دنیا رفت

بنیان گذار شرکت مایکروسافت از دنیا رفتکالاسودا_ به تازگی خبری شوکه کننده در مورد شرکت مایکروسافت منتشر شد که به صدر اخبار دنیای تکنولوژی رسید. بنیان گذار شرکت مایکروسافت درگذشت.

درگذشت بنیان گذار شرکت مایکروسافت

امروز روز غم انگیزی برای دنیای تکنولوژی است. یکی از بنیان گذاران شرکت مایکروسافت آقای پال الن در سن 65 سالگی به دلیل بیماری سرطان درگذشت. این اسطوره پیشگام دنیای تکنولوژی در سال گذشته با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می کرد و درمان خود را از سال 2009 آغاز کرد اما یکم اکتبر خبری منتشر شد که نشان می داد بیماری او بازگشته است. او با خواهر خود زندگی می کرد و فرزندی نداشت. میراث او برای دنیای تکنولوژی تا سالیان سال باقی بماند.

خلق مایکروسافت

او در کنار بیل گیتس در سال 1975 شرکت مایکروسافت را تاسیس کرد و اسم اصلی این شرکت ایده ی او بوده است. مهم تر از همه ، او معامله ای را انجام داد و باعث شد این غول تکنولوژی شکل بگیرد. او سیستم عامل سریع و کثیف تیم پیترسون را در سال 1980 خریداری کرد و با کمک کمپانی تولیدکننده DOS اولین کامپیوتر شخصی IBM را تولید کرد. او تا سال 1982 جز کارمندان این شرکت بود اما تا سال 2000 سعی کرد تا در سیستم مایکروسافت باقی بماند اما در نهایت تصمیم گرفته شد که او به عنوان مشاور دورادور با شرکت مایکروسافت همکاری داشته باشد.

فعالیت های بنیان گذار مایکروسافت

این تنها بخشی از اثر گذاری این شخص برای شرکت مایکروسافت بود. او خالق 43 پتنت آمریکا با نام خود است و یکی از بزرگترین سرمایه گذارن در دنیای تکنولوژی شناخته می شود. او فعالیت بسیاری در استارتاپ های مختلف داشته است که هر یک توانسته اند به موفقیت های عظیم دست پیدا کنند. البته باید این موضوع را اشاره کنیم که تمام ایده های او مورد استقبال قرار نمی گرفت و با بعضی از آنها نیز مخالفت صورت می گرفت.

تاثیرگذاری مرگ بنیان گذار مایکروسافت روی مجموعه

هنوز زود است بگوییم که مرگ آلن چه تاثیری روی خیلی از مجموعه ها خواهد گذاشت. اما هنوز امیدواری هایی در این زمینه وجود دارد این مجموعه ها به فعالیت خود ادامه دهند. استیو بالمر هم توییتی درباره ی پال آلن منتشر کرده و نوشته است: « پال واقعا یک انسان فوق العاده ، روشنفکر و الهام بخش و یک دوست بی نظیر بود. دل من برای او تنگ می شود.»

امیدواریم که از مطالعه این خبر لذت برده باشید ، شما دوستان می توانید نظرات خود را راجع به این خبر با ما در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید.

با عضویت در صفحه اینستاگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها