بهترین سایت‌ های تست سرعت اینترنت

0
779
بهترین سایت‌ های تست سرعت اینترنت

اگر مرکز ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی (ISP)  خود را عوض کرده‌اید و یا به‌تازگی فکر می‌کنید سرعت دانلود و آپلود شما پایین آمده است؛ می‌توانید از سایت‌های تست سرعت برای اندازه‌گیری سرعت اینترنتتان استفاده کنید. در این مطلب شمارا با بهترین سایت‌ های تست سرعت اینترنت و نحوه استفاده از آن‌ها آشنا می‌کنیم.

بهترین سایت‌ های تست سرعت اینترنت

گوگل

منظور ما استفاده از گوگل برای تست سرعت اینترنت نیست؛ بلکه Google قابلیت تست سرعت اینترنت مخصوص به خود را دارد که می‌توانید با استفاده از Internet speed test به آن دست پیدا کرده و سرعت آپلود و دانلود خود را بررسی کنید.

با باز کردن صفحه از آیکون PLAY استفاده کرده و سرعت اینترنت خود را تست کنید. با فشار دادن این دکمه، Google با استفاده از تنظیمات خودکار خود، تست سرعت را اجرا می‌کند. بنابراین اگر به دنبال یک سایت ساده برای بررسی سرعت اینترنت هستید؛ گوگل انتخاب خوبی است.

بهترین سایت‌ های تست سرعت اینترنت

سایت‌ تست سرعت اینترنت SpeedTest

یکی از محبوب‌ترین سایت‌های تست سرعت در جهان، SpeedTest است. با ورود به این وب‌سایت کافی است دکمه Go را بفشارید تا وب‌سایت بیشترین سرعت اینترنت که به آن دسترسی دارید را به شما گزارش دهد. علاوه بر این اطلاعات و جزئیات دیگری از اینترنت و سرویس شما در اختیارتان قرار می‌دهد. البته در مورد عملکرد این وب‌سایت گزارش‌های منفی نیز به ثبت رسیده است؛ کاربران Reddit گزارش دادند که نتایج SpeedTest آن‌ها از سایر وب‌سایتهای تست، بالاتر است. این اشکال ممکن است ناشی از تخلف ISP ها باشد؛ ISP قدرت اتصال کاربران خود به SpeedTest را تقویت می‌کنند تا سرعت بارگیری بالایی داشته باشند و این امر باعث دست‌کاری در نتایج خواهد شد.

سایت‌ تست سرعت اینترنت SpeedTest

سایت‌ تست سرعت اینترنت SpeedOf

اگر به دنبال یک گزینه کامل‌تر و پیچیده‌تر از دو وب‌سایت قبلی هستید؛ وب‌سایت SpeedOf گزینه مناسبی است. وب‌سایت SpeedOf چندین تست کوچک در کنار هم انجام می‌دهد و درنهایت سرعت اینترنت شمارا اندازه‌گیری خواهد کرد.

هنگامی‌که شما یک تست سرعت انجام می‌دهید، وب‌سایت نمونه‌ای را برای بارگیری مرورگر در اختیار شما قرار خواهد داد. شما هیچ‌یک از پنجره‌های بازشونده را نمی‌بینید و یا نیازی به ذخیره فایل ندارید. مرورگر شما تمام کارها را انجام می‌دهد. اگر اینترنت شما سریع‌تر از هشت ثانیه فایل موردنظر را بارگیری کند؛ وب‌سایت این کار را با یک فایل بزرگ‌تر تکرار می‌کند. این کار ادامه می‌یابد تا مرورگر شما نتواند کمتر از هشت ثانیه فرایند دانلود را به پایان برساند.

پس از انجام تست دانلود، تست آپلود اتفاق می‌افتد. همین اتفاق تکرار می‌شود اما در جهت معکوس. وقتی بارگذاری فایل نمونه از رایانه شما بیش از هشت ثانیه طول بکشد؛ تست به پایان می‌رسد. روش این وب‌سایت کاربردی‌تر است؛ زیرا شما فایل‌های واقعی را بارگیری و بارگذاری می‌کنید، به این معنی که هنگام مرور شبکه، نتایج به‌طور مستقیم به تجربه شما مربوط می‌شوند.

این وب‌سایت حتی دارای یک تب history است که در آن تست‌های گذشته شما ذخیره می‌شود. این امر باعث می‌شود تا SpeedOf یک انتخاب عالی برای مقایسه سرعت در زمان‌های مختلف باشد و شما می‌توانید از آن برای مقایسه سرعت در زمان تغییر روتر، جایگزینی رایانه / روتر یا ISP استفاده کنید.

این وب‌سایت از 80 سرور در جهان برای ارزیابی سرعت اینترنت شما استفاده می‌کند؛ اما SpeedOf در سراسر جهان پوشش خوبی ندارد و ممکن است در برخی شهرهای جهان به خوبی کار نکند.

سایت‌ تست سرعت اینترنت SpeedOf

سایت‌ تست سرعت اینترنت TestMy

اگر قصد دارید سرعت اینترنتتان را با سرعت اینترنت سایرین، مانند دیگر ISP ها یا کاربران دیگر در کشورهای مختلف، مقایسه کنید؛ می‌توانید از وب‌سایت TestMy کمک بگیرید. این وب‌سایت بعد از اتمام کار نمودار سرعت شمارا در مقایسه با افراد دیگر نشان می‌دهد. در واقع این وب‌سایت هم به‌صورت متنی و هم گرافیک نتایج تست سرعت شمارا در مقایسه با سایرین نشان خواهد داد و شما می‌توانید درنهایت نتایج را با دیگران به اشتراک بگذارید.

سایت‌ تست سرعت اینترنت TestMy

کلام آخر

این وب‌سایت‌ها می‌توانند سرعت اینترنت شمارا نشان داده و آن را با ISP های دیگر مقایسه کنند. مثلاً زمانی که مودم جدید می‌خرید و یا از یک ISP دیگر استفاده می‌کنید می‌توانید این تفاوت‌ها را متوجه شوید. در این مطلب شمارا با چند تا از بهترین وب‌سایت‌های تست سرعت اینترنت آشنا کردیم. سایت موردعلاقه شما کدام است؟؟ آیا سایت تست سرعت دیگری را می‌شناسید که جای آن در لیست ما خالی باشد؟ در بخش نظرات وب‌سایت‌های موردعلاقه‌تان را به ما معرفی کنید.

برای استفاده از نرم ‌افزارهای تست سرعت اینترنت، می‌توانید از دو مطلب زیر استفاده  کنید:

نرم افزار تست سرعت اینترنت؛ دانلود نرم افزار Speedtest by Ookla

دانلود نرم افزار WiFiman ؛ برترین اپلیکیشن تست سرعت اینترنت

دانلود نرم افزار WiFiman ؛ برترین اپلیکیشن تست سرعت اینترنت

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها