چطور از گوشی آیفون خود بک آپ بگیریم؟

0
418
چطور از گوشی آیفون خود بک آپ بگیریم؟

همیشه مواردی مانند گم کردن گوشی ا خسارت شدید خوردن به آن به نحوی که نتوانید از آن استفاده کنید، یک کابوس برای کاربران محسوب می شود. چیزی که برای آنها اهمیت دارد، داده ها و اطلاعات داخلش است چرا که فضای خارجی چیزی جز شیشه و آلومینیوم نیست.

همه کاربران نگران از دست دادن تصاویر، پیام ها و شماره های خود خصوصا در هنگام گم شدن گوشی هستند. بهتر است با استفاده از پشتیبان گیری مطمئن شوید که این داده ها هیچ گاه گم نخواهند شد. در زیر راهنمایی برای این کار برای شما فراهم شده است.

نحوه بک آپ گیری روی فضای iCloud

اپل می خواهد که زندگی را برای کاربرانش آسان کند و یکی از سرویس های که در این زمینه برای آنها عرضه کرده icloud است که سرویس پشتیبان آنلاین این شرکت مفید خصوصا برای بک آپ گیری است. برای بررسی اینکه ببینید آیا سرویس بک آپ آی کلود برای شما فعال شده است یا خیر: به تنظیمات دستگاه خود بروید، نام خود را در بالای لیست ضربه بزنید و iCloud را در بالای سیستم منو انتخاب کنید. در این صفحه لیستی از تمام برنامه ها و سرویس هایی که در حال حاضر به iCloud وصل شده اند خواهید دید.

عکس ها می توانند فضای حافظه را زیاد اشغال کنند. روی ورودی عکسها در صفحه iCloud  ضربه بزنید و راهنمایی از نحوه عملکرد آن را دریافت خواهید کرد. به عنوان استاندارد در سال 2019، آیفون ها روی یک حالت به نام “حافظه آیفون بهینه سازی شده یا  Optimize iPhone Storage ” تنظیم شده است. با زدن این گزینه می توانید عکس های خود را به طور کامل روی آی کلود آپلود کنید و ضمن این فضای گوشی خود را خالی می کنید، از فایل های محلی خود نیز با آرامش پشتیبان خواهید گرفت.چطور از گوشی آیفون خود بک آپ بگیریم؟

مرحله بک آپ گیری به صورت دستی

شما می توانید این کار را به صورت دستی نیز انجام دهید. در  Setting وارد iCloud شده و گزینه iCloud Backup را بزنید. در این حالت شما آیکون اصلی برای پشتیبان گیری iCloud را خواهید دید و گزینه ای برای رفرش کردن آنچه در iCloud موجود است و به روز رسانی آن را مشاهده می کنید.

فضای iCloud بی نظیر، ساده و قابل اعتماد است. اما اگر شما از آن بیش از این استفاده کمی می کردید، اکنون به یکی از طرفداران آن تبدیل خواهید شد. شما می توانید 5 گیگابایت فضای ذخیره سازی آنلاین را به عنوان استاندارد در این فضا استفاده کنید که فضایی مطلوب برای عکاسان به شما می رود. اما برای استفاده بیشتر از این فضا و ارتقای آن به فضای 2 ترابایتی نیاز به خریدن حق اشتراک دارید.نحوه بک آپ گیری روی فضای iCloud

بک آپ گیری از طریق آیتونز

اما از روش دیگری نیز می توانید فرآیند بک آپ گیری خود را انجام دهید. اگر در حال حاضر در مقابل لپ تاپ یا صفحه نمایش گوشی خود نشسته اید، می توانید با استفاده از سرویس iTunes نیز این کار را انجام دهید.

آیتونز نیز می تواند همه داده ها را از گوشی به هارد شما منتقل کند و همچنین نسخه پشتیبان قوی تری نسبت به آنچه iCloud ارائه می دهد، در اختیار کاربر بگذارد. مراحل انجام آن نیز ساده است.

گوشی را به کامپیوتر خود وصل کرده و برنامه آیتونز را باز کنید. سپس با استفاده از یک کابل رابط گوشی را به کامپیوتر وصل کنید. بعد از زدن گزینه Trust وارد برنامه شده و به بخش Summary بروید. اگر قصد دارید که از محتوا و اطلاعات اپلیکیشن ‌هایی همچون Health و Activity یا اطلاعات مربوط به ساعت هوشمند اپل خود که با آیفون تان همگام سازی شده هم بک اپ تهیه شود باید تیک گزینه Encrypt iPhone Backup را بزنید. در نهایت کافیست که بر روی گزینه Backup Now کلیک کنید  تا مرحله پشتیبان گیری کامل شود.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها