تحریم فضایی ایران از سوی آمریکا

0
664

برنامه های فضایی ایران در حال رشد و توسعه است و این رشد و توسعه موجب رنجش آمریکا شده به همین دلیل واشنگتن دست به تحریم سازمان های فضایی ایران زده است.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، آمریکا دست به تحریم اقدامات فضایی ایران زده تا از رشد آن جلوگیری کند.

تحریم فضایی ایران چگونه است؟

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده که سازمان فضایی ایران، پژوهشگاه هوافضا و مرکز تحقیقات فضایی ایران را تحریم می کند. تحریم این سازمان های مرتبط با اقدامات فضایی ایران به گونه ای خواهد بود که سازمان های فضایی و شرکت های مرتبط با این فناوری از نظر آمریکا اجازه همکاری با فناوری فضایی ایران نخواهند داشت. همچنین تبادلات مالی مربوط به این پروژه ها با ایران امکان پذیر نخواهد بود. اگر شرکت یا سازمانی در جهان خلاف تصمیم آمریکا در این زمینه اقدام کند از سوی ایالات متحده جریمه خواهد شد. همچنین در این صورت آمریکا هر گونه همکاری خود با این نهادها را پایان خواهد داد.

چرا اقدامات فضایی ایران تحریم شد؟

از سال گذشته برنامه های فضایی جمهوری اسلامی ایران رشد ویژه ای داشته و در سال جاری قرار شده که ۵ ماهواره از سوی ایران راهی فضا شود. از این رو آمریکا تلاش داشته اقدامات فضایی کشورمان را محدود کند تا در راستای تحریم های گذشته اقدام داشته باشد.

واکنش ایران به تحریم فضایی

در همین رابطه، امروز وزیر ارتباطات نسبت به تحریم سازمان فضایی ایران توسط آمریکا واکنش نشان داد.

محمدجواد آذری جهرمی پس از اعلام فهرست جدید وزارت خزانه داری آمریکا، مبنی بر تحریم سازمان فضایی ایران، پژوهشگاه هوافضا و مرکز تحقیقات فضایی ایران در توئیتی به زبان انگلیسی با انتشار تصویری از فضا نوشت: نمی‌توانم آمریکا را حتی در این تصویر بیابم چه برسد به اینکه فضا را تحریم کند. جهان و آینده روشن متعلق به همه است و نه یک عده محدود.

وی در ادامه این توئیت خطاب به ترامپ گفت: دونالد ترامپ تقلید از تانوس را متوقف کن! (تانوس شخصیت سینمایی منفور است که هدفش کشتن تعداد زیادی از مردم دنیا برای بهبود زندگی عده محدود دیگری است).

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها