تشکیل شبکه شرکت های دانش بنیان اسکاپ

0
298

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در دیدار معاون دبیرکل سازمان ملل متحد از ایجاد شبکه شرکت‌های دانش بنیان کشورهای عضو «اسکاپ» خبرداد.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، جاباناه، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد و دبیر اجرایی کمیسیون اقتصادی اجتماعی این سازمان و هیئت همراه، با حضور در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی دیدار و گفتگو کردند.

عاملی گفت: این دیدار در چارچوب «سند جامع توسعه روابط علمی بین المللی جمهوری اسلامی ایران» که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است، انجام شد. در چارچوب همین سند نشستی نیز با عنوان «خلاقیت و استارت‌آپ‌ها» در تهران توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری کمیسیون اقتصادی اجتماعی آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل متحد «اسکاپ» روز آینده برگزار خواهد شد.

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران گفت: در این نشست علاوه بر تبادل نظر درخصوص این موضوع و با توجه به این نکته که حوزه اسکاپ «آسیا و اقیانوسیه» شامل ۶۲ کشور با ظرفیت های بالاست پیرامون این ظرفیت نیز بحث و گفتگو صورت خواهد گرفت.

عاملی افزود: در سال ۱۳۵۷ در کشورمان تنها حدود ۱۰۰۰ مقاله علمی نگاشته می شد، این درحالیست که بر اساس آمارهای بین‌المللی در سال ۱۳۹۷ تعداد مقالات به ۵۰ هزار مقاله رسیده و این نشان می‌دهد که ظرفیت تولید علم ایران ۵۰ برابر شده است. این رشد علمی در جهان چشمگیر و خیره کننده است و به عنوان مثال مجله «NATURE» این ظرفیت را به عنوان یکی از بالاترین ظرفیت‌های رشد علمی در جهان مورد توجه قرار داده است.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت های سند راهبری نقشه جامع علمی کشور که افق ۲۰۲۵ را در قالب ۲۴۰ برنامه اقدام هدف گیری کرده است، اعلام آمادگی کرد که تجربیات جمهوری اسلامی ایران را در حوزه سیاستگذاری علم و فناوری مورد تبادل با کشورهای عضو «اسکاپ» قرار گیرد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها