چطور تصویر پروفایل واتس آپ را از مخاطبینی خاص مخفی کنیم؟

0
2340
چطور تصویر پروفایل واتس آپ را از مخاطبینی خاص مخفی کنیم؟

واتس آپ، پلتفرم پیام رسان متعلق به فیس بوک یکی از پرکاربردترین پیام رسان هایی است که توسط مردم بسیاری در سراسر دنیا استفاده می شود. اپلیکیشن پیام‌ رسان واتس آپ که هم اکنون بزرگترین پلتفرم پیام ‌رسان در جهان به شمار می ‌رود، چرا که بر اساس تازه ‌ترین آمارهای منتشر شده در وب سایت messagingapplab، میزبان بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون کاربر در جهان دارد.

اخیرا ویژگی های جذابی مانند تائید هویت دو مرحله، پنهان کردن استتوس ها، پنهان کردن تصویر پروفایل و همچنین مواد امنیتی چون عدم اجازه به افراد برای ادد کردن در گروه های ناخواسته به این پیام رسان اضافه شده است.

شاید برای بسیاری از شما نیز پیش آمده باشد که نخواهید فرد یا افراد خاص عکس پروفایل شما را در این پیام رسان ببینند. این موضوع از آنجا ناشی می شود که یکی از چالش‌ هایی که برای بسیاری از کاربران در فضای مجازی ممکن است به وجود بیاید، احتمال سوء استفاده از تصاویر و اطلاعات خصوصی آنها در اپلیکیشن‌ های پیام‌ رسان و شبکه‌ های اجتماعی است.

خوشبختانه واتس آپ بیش از پیش به مسائل امنیتی اهمیت نشان می دهد و برای این موضوع نیز راه حلی اندیشیده تا دسترسی افراد غریبه به پروفایل شما را محدود کند. قسمتی در تنظیمات واتس آپ وجود دارد که با فعالسازی آن دست غریبه ها را از دیدن پروفایل خود کوتاه می کنید. اگر دوست دارید که با این روش آشنا شوید ادامه مطلب را بخوانید.

مراحل پنهان سازی عکس پروفایل واتس آپ

  • اپلیکیشن واتس آپ را باز کنید.
  • روی سه نقطه گوشه راست بزنید.
  • قسمت Setting را انتخاب کرده و گزینه Account را بزنید.
  • اکنون وارد بخش privacy شوید.
  • روی گزینه profile photo ضربه بزنید و گزینه My contact را بزنید.

در حالت باید تنها مخاطبین شما قادر به دیدن عکس پروفایلتان خواهند بود. اما اگر می خواهید هیچ کس عکس پروفایل شما را نبیند مراحل زیر را تکرار کنید:

چطور تصویر پروفایل واتس آپ را از مخاطبینی خاص مخفی کنیم؟

1-        اپلیکیشن واتس آپ را باز کنید.

2-        روی سه نقطه گوشه راست بزنید.

3-        قسمت Setting را انتخاب کرده و گزینه Account  را بزنید.

4-        اکنون وارد بخش privacy شوید.

  • روی گزینه profile photo ضربه بزنید و گزینه Nobod را بزنید.

به این ترتیب دیگر هیچ فرد غریبه ای نمی تواند مشخصات پروفایل و عکس واتس آپ شما را ببیند. نجام این مراحل به صورت کلی تا حد زیادی خیال کاربران واتس اپ را از دسترسی افراد غریبه به اطلاعات شخصی موجود در پروفایل آنها راحت کرده و امنیت سایبری و ضریب حفاظت از حریم خصوصی آنها را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

واتس آپ امن تر می شود

واتس آپ همچنین با ویژگی جدیدی که به زودی در اختیار کاربران قرار خواهد داد به آنها اجازه می دهد، افرادی که آنها را در گروه های ناخواسته ادد کرده را کنترل و محدود کنند. این ویژگی می تواند شما را از شر ادد شدن در گروه هایی که دوست ندارید راحت کند و افرادی که شما را در گروه های واتس آپ ادد می کنند را کنترل کنید. خصوصا افرادی که در لیست دوستان و مخاطبین شما وجود دارند به هیچ وجه دسترسی اضافه کردن شما به گروه ها را ندارند.

 به طور خلاصه اینکه می توانید هر کسی که دوست ندارید شما را به گروه های واتس آپی اضافه کند را محدود کنید. این ویژگی بخشی از میزبانی تغییرات در واتس آپ است که طی آن تلاش می کند از گسترش اطلاعات فیک و اخبار جعلی در این پلتفرم و گروه های آن جلوگیری کند.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها