تفریح و گردش با طعم هک شدگی

0
404

تفریح و گردش با طعم هک شدگی|کالاسودا

کالاسودا_اطلاعات منتشر شده در خصوص کاربران خدمات تفریحی شرکت مشهور تایم وارنر نشان می دهد اطلاعات میلیونها کاربر این شرکت به سرقت رفته است.

به نظر می رسد این تابستان آتش هکرها بسیار تند تر از چیزی بود که تصور می شد. درواقع در طول 3 ماه تابستان جاری هر روز خبری از فعالیت های هکرها در فضای مجازی منتشر می شد.خبرهایی که از شرکت های بزرگ تا شرکت های کوچک را شامل می شدند.

اما تابستان که می شود، بسیاری از افراد  در قصی نقاط جهان به سفرهای تفریحی می روند. سفرهایی که اغلب قرار است با هدف تمدد اعصاب انجام شود . اما اگر خبردار شوید که قرار است سفر تفریحی شما تبدیل به یک کابوس بزرگ شود تکلیف چیست ؟

این موضوعی است که برای 4 میلیون کاربر شرکت خدمات تفریحی تیم وارنر رخ داده است. افشای اطلاعات ۴ میلیون کاربر خدمات تفریحی تایم وارنر در اینترنت همن کابوس بزرگ است.

اما سوال اینجاست که چرا این اتفاق برای کاربران رخ داده است ؟

به نظر می رسد،سوابق و اطلاعات بیش از چهار میلیون نفر از کاربران برنامه خدمات تفریحی و چندرسانه‌ای MyTWC شرکت تایم وارنر به علت نگهداری ناایمن در اختیار اشخاص ثالث قرار گرفت.به بیانی واضح تر، علت وقوع این مشکل نگهداری ناایمن از اطلاعات فوق بر روی سرورهای شرکت آمازون بوده.

افشای این اطلاعات در تاریخ 24 آگوست و بدون نیاز به هیچ گونه کلمه عبوری رخ داده است.هنوز مشخص نیست سوءاستفاده ای از این اطلاعات به عمل آمده یا خیر. تایم وارنر بلافاصله پس از کسب اطلاع در مورد این سهل انگاری داده های یادشده را پاک و تحقیق در این زمینه را آغاز کرده است. بر اساس اطلاعاتی که منتشر شده است، مسئول اصلی این سهل انگاری شرکت نرم افزاری BroadSoft است که برنامه نرم افزاری MyTWC را طراحی و تبادل داده های آن را زیرنظر دارد.

اولین بار مرکز امنیتی Kromtech از وقوع این مشکل مطلع و از احتمال نشت اطلاعات کاربران خبر داد.حجم فایل های یاد شده بیش از 600 گیگابایت  است و البته اطلاعات حساسی مانند شناسه نقل و انتقال داده ها، اسامی کاربری، آدرس های مک، شماره های سریال، شماره های حساب های کاربری و… را شامل می شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها