تلویزیون های غول پیکر سونی با کیفیت های 4K و 8K رونمایی شدند

0
1478
تلویزیون های غول پیکر سونی با کیفیت های 4K و 8K رونمایی شدند

سونی در جریان نمایشگاه CES، دیشب از تلویزیون های غول پیکر خود یعنی مدل های Z9G با کیفیت 8K LCD و تلویزیون های A9G با کیفیت 4K اولد رونمایی کرد که دارای صفحه نمایشی بزرگ است. برای آگاهی از مشخصات تلویزیون های OLED و تفاوت آن با LED این مقاله را بخوانید.

در حقیقت کلمه عظیم می تواند تلویزیون های 2019 سونی کلمه ای مناسب باشد. برای مدل های Z9G دو سایز 85 و 98 اینچ و مدل A9G در اندازه های استاندارد تر 55 ، 65 و 77 اینچ موجود خواهند بود. هر دو لاین تولید شامل پردازنده تصویر یکسان X1 Ultimate است که برای اولین بار در سری Master تلویزیون های سونی مورد استفاده قرار می گیرد و سونی آن را یک الگوریتم منحصر به فرد برای 8K می داند که می تواند هوشمندانه هر کدام از اجزا را در تصویر شناسایی و تجزیه و تحلیل کند تا یک تصویر واقع گرایانه به مخاطب ارائه کند که اهداف شرکت سازنده را نیز لحاظ کرده باشد. Z9G اولین تلویزیون 8K محدود به مصرف کنندگان سونی است و این شرکت تکنولوژی جدیدی را برای به دست آوردن بهترین تصویر از 33 میلیون پیکسل به کار گرفته است.

مدل Z9G چه مشخصاتی دارد؟سونی در جریان نمایشگاه CES، دیشب از تلویزیون های غول پیکر خود یعنی مدل های Z9G با کیفیت 8K LCD

فناوری اختصاصی 8K کاملا جدید برای سری Z9G دارای ویژگی هایی مانند Master Drive  با نور Backlight با فناوری لوکال دیمینگ Full-array و X-tended Dynamic Range PRO است. این تلویزیون می کوشد تا با ارائه رنگ های عمیق و روشنایی بالا بهترین کنتراست ممکن را به صورت مستقل برای کاربران ایجاد کند. همچنین این تلویزیون از انرژی ذخیره شده برای افزایش هوشمندانه تصویر در مناطقی خاص از اسکرین استفاده می کند. سونی ادعا می کند که از یک الگوریتم اختصاصی برای ارتقا محتوای 4K برای نزدیک شدن به کیفیت 8K استفاده می کند. سیستم آن از یک پایگاه داده 8K برای دقیق تر شدن تصاویر استفاده می کند. این تلویزیون همچنین دارای درایو های پخش صدا است که در پنل پشتی این دستگاه قرار دارد. در واقع این تلویزیون از 4 اسپیکر (2 اسپیکر بالا و 2 اسپیکر پایین) بهره می برد که قادر به تولید افکتی مشابه +Acoustic Surface Audio است.

استفاده از سیستم عامل ارتقا یافته در مدل A9G

در مدل A9G اولویت تعداد پیکسل ها نیست، بلکه سونی روی کیفیت تصویر تمرکز کرده است. این تلویزیون نیز دارای کنتراست فوق العاده، رنگ مشکی عمیق و زاویه دید بهتر است. سونی در این تلویزیون ها هنوز از سیستم عامل Android TV استفاده می کند و فعلا پلتفرمی اختصاصی برای تلویزیون های خود تدارک ندیده است. البته این سیستم عامل به نسخه اوریو ارتقا یافته و بهبود بهتری را در در عملکرد منو و اپلیکیشن ها شاهد هستیم.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها