تمام شهرهای ایران مجهز به اینترنت نسل سوم و چهارم

0
381

تمام شهرهای ایران به اینترنت نسل های سوم و چهارم مجهز هستند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، تمام شهرهای ایران به علاوه 30 هزار کیلومتر راه ارتباطی و 30 هزار روستا از کشور از اینترنت نسل های سوم و چهارم بهره می برند.

این درحالی است که ایران برای رسیدن به نسل پنجم اینترنت تلاش می کند اما توانسته بخش اعظمی از کشور را از اینترنت نسل های سوم و چهارم بهره مند سازد.

در همین رابطه اعلام شده که هم اکنون ۹۰ میلیون سیم‌کارت فعال در کشور وجود دارد که ۷۰ میلیون آن از خدمات نسل سوم و چهارم تلفن همراه بهره مند هستند.

این آمار در حالی منتشر می شود که پیش از این نیز اعلام شده بود تا پایان سه ماهه ابتدایی سال جاری، تعداد مشترکان اینترنت سیار ۶۲ میلیون و ۱۷۰ هزار و ۷۶۹ نفر بود که این عدد، ضریب نفوذ ارتباطات ثابت را به ۷۴.۸۳ درصد می‌رساند.

این آمار نشان می‌دهد تعداد مشترکان همراه اول، ۳۰ میلیون و ۳۹۸ هزار و ۵۱۲ نفر است و تعداد شهرهای تحت پوشش نسل سوم ۱۲۴۷ و شهرهای تحت پوشش نسل چهارم، ۱۲۴۶ شهر است. تعداد مشترکان ایرانسل، ۲۷ میلیون و ۶۴۶ هزار و ۹۰۳ نفر است و تعداد شهرهای تحت پوشش نسل سوم ۱۱۸۴ و شهرهای تحت پوشش نسل چهارم، ۱۱۱۹ شهر است.

تعداد مشترکان رایتل، چهار میلیون و ۱۲۵ هزار و ۳۵۴ نفر است و تعداد شهرهای تحت پوشش نسل سوم ۴۸۴ و شهرهای تحت پوشش نسل چهارم، ۳۷ شهر است.

البته ۲۶ میلیون نفر از جمعیت ۶ سال و بیشتر کشور در شهر و روستا کاربر اینترنت نیستند. این تعداد شامل ۱۱ میلیون و ۸۶۴ هزار مرد و ۱۴ میلیون و ۱۳۸ هزار زن می شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها