چگونه گرافیک بازی را تنظیم و کم یا زیاد کنیم؟

0
1276

تنظیم و کم یا زیاد کردن گرافیک بازی با استفاده از نرم افزار هایی متناسب با کارت گرافیک کامپیوتر شما ممکن است و می توانید از این روش به سادگی به شخصی سازی گرافیک بازی های خود بپردازید. در این بخش قصد داریم به مرور آن ها بپردازیم و آن ها را بررسی کنیم.

البته در نظر داشته باشید که گیمر های حرفه ای ترجیح می دهند تنظیمات گرافیک بازی های خود را به صورت دستی برای هر عنوان شخصی سازی کنند، با این وجود در نظر داشته باشید که برای این موضوع باید زمان خاصی را صرف کنید تا بتوانید به بهترین حالت بازی خود دست پیدا کنید، استفاده از این نرم افزار ها می تواند در کمترین زمان یک نتیجه قابل قبول دست به شما ارائه دهد.

استفاده از نرم افزار برای تنظیم گرافیک بازی

در گام نخست نیاز دارید که نرم افزار های NVIDIA GeForce Experience، AMD Gaming Evolution یا آخرین درایور های اینتل را دانلود کنید.

اگر کارت گرافیک شما NVIDIA است باید نرم افزار GeForce Experience NVIDIA را دریافت کنید. دانلود این نرم افزار این قابلیت را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید به روز رسانی های درایور های کارت گرافیک را انجام دهید. این نرم افزار قابلیت های دیگری مانند استریم یا ریکورد را به شما می دهد که در این بخش آن ها را بررسی نمی کنیم.

استفاده از نرم افزار برای تنظیم گرافیک بازی

اگر کارت گرافیک شما AMD است باید Gaming Evolution Client AMD را دانلود کنید و آن را روی سیستم خود نصب کنید. این نرم افزار جامع تر از GeForce Experience NVIDIA است. با این حال بخش بهینه سازی گرافیکی آن ها مشابه به نظر می آید.

اگر کارت گرافیک شما AMD است باید Gaming Evolution Client AMD را دانلود کنید

اگر سخت افزار گرافیکی Intel دارید، می توانید این کار را با جدیدترین نسخه های Intel HD Graphics Control Panel انجام دهید. در نظر داشته باشید که برای این نرم افزار حداقل به درایور های کارت گرافیک 15.65 نیاز دارید که در فوریه 2018 منتشر شد.

کتاب خانه بازی های خود در نرم افزار های تنظیم گرافیک اسکن کنید

قبل از بهینه سازی بازی های خود باید بازی های سازگار با نرم افزارها را اسکن کنید. اگر از ابزار NVIDIA استفاده می کنید ، برنامه GeForce Experience را اجرا کنید و تب Games را انتخاب کنید. در این بخش بازی های شما به صورت خودکار اسکن می شود و بازی های سازگار با نرم افزار در نوار کناری سمت چپ قابل مشاهده خواهند بود.

AMD Gaming Evolved نیز همین رویه را دارد و باید تب Library را انتخاب کنید تا به طور خودکار کتاب خانه بازی های شما اسکن شود و بازی هایی که نصب شده اند در نوار سمت چپ به نمایش گذاشته شوند. شرایط برای کارت های گرافیک اینتل نیز به صورت مشابه است و پس از اجرای نرم افزار HD Graphics Control Panel باید گزینه گیمینگ را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید. برای اجرای Intel Control Panel باید در محیط دسکتاپ راست کلیک کنید و گزینه Intel Graphics Settings را انتخاب کنید.

از آنجایی که این ابزار ها از تمام بازی ها پشتیبانی نمی کنند شما تمام بازی های خود را در این بخش مشاهده نخواهید کرد و تنها عناوینی که از این نرم افزار ها قابل مشاهده هستند رویت می شوند.

اگر یک بازی که اطمینان دارید سازگار با نرم افزار ها است می توانید آن را در یافتن بازی های خود کمک کنید. در برنامه GeForce Experience NVIDIA روی نماد Preferences در پایین لیست بازی ها کلیک کنید. به طور معمول پوشه های برنامه های شما در این بخش جستجو می شود، با این وجود می توانید پوشه های دیگری را در این بخش اضافه کنید.

کتاب خانه بازی های خود در نرم افزار های تنظبم گرافیک اسکن کنید

در برنامه Gaming Evolution AMD ، می توانید به تب “Library” بروید و روی نماد چرخ دنده کلیک کنید. در این بخش روی علامت + در بخش پایینی نوار کناری سمت چپ کلیک کنید و اگر به طور خودکار در فایل قابل مشاهده نام بازی شما حضور ندارد، .exe بازی مورد نظر خود را انتخاب کنید. البته این روش تنها در صورتی کاربردی است که نرم افزار از بازی های مورد نظر شما پشتیبانی کند.

با این وجود اینتل راهی برای اضافه کردن بازی ها در نرم افزار در اختیار شما قرار نمی دهد و خود نرم افزار باید از سازگاری بازی ها اطمینان حاصل کند.

بهینه سازی گرافیک با استفاده از نرم افزار های شخص ثالث

حال پس از مراحل یاد شده زمان بهینه سازی رسیده است. در نرم افزار GeForce Experience باید روی بازی مورد نظر کلیک کرده و روی Optimize کلیک کنید. در دو نرم افزار دیگر نیز شرایط همین گونه است و اگر گزینه Optimize فعال نیست باید ابتدا بازی را یکبار اجرا کنید و سپس وارد بخش تنظیمات شوید.

در نظر داشته باشید که ممکن است پس از بهینه سازی نیاز داشته باشید که برخی تنظیمات را تغییر دهید و برای این موضوع باید روی نوار چرخ دنده کلیک کنید و در این بخش قابلیت هایی در اختیار شما قرار می گیرد، البته این تغییرات بسیار محدود هستند اما می توانید از آن ها برای بهبود بازی های خود استفاده کنید.

بهینه سازی گرافیک با استفاده از نرم افزار های شخص ثالث

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها