تهران میزبان مسابقات ملی هوافضا

0
908
تهران میزبان مسابقات ملی هوافضا

یازدهمین دوره مسابقات ملی هوا فضا در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، یازدهمین دوره مسابقات ملی هوافضا برای بهبود معیارهای داوری و بالا بردن سطح علمی مسابقات، با حضور لیگ‌های جدیدی در زمینه هوافضا برگزار می‌شود.

این دوره از مسابقات ملی هوافضا در ۵ لیگ «شبیه ساز اویونیک»، «سرعت پهپادها»، «هاورکرافت»، «گلایدر» و «راکت آبی» برگزار می‌شود.

رقابت‌های لیگ «هاور کرافت» و «راکت آبی هوای فشرده» در بخش دانش آموزی، «سرعت پهپادها» و «شبیه ساز اویونیک» بدون محدودیت سنی و مسابقات «گلایدر» در دو بخش دانش آموزی و آزاد برگزار خواهد شد.

اسپانسرهای یازدهمین دوره مسابقات ملی هوافضا سازمان صنایع هوافضا، ستاد توسعه فناوری هوافضا، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شرکت صنایع هواپیمایی ایران هستند.

این در حالی است که دهمین دوره این مسابقات در قالب ۶ لیگ راکت آبی ۹۰ درجه، هاورکرافت، گلایدر دانش‌آموزی، سرعت پهپادها، گلایدر کنترلی و اویونیک برگزار شد.

لیگ‌های راکت‌آبی ۹۰ درجه، هاورکرافت و گلایدر مخصوص دانش‌آموزان و لیگ‌های پهپاد سرعتی، اویونیک و گلایدر کنترلی از لیگ‌های کلاس آزاد بود.

مسابقات ملی هوافضا از سال ۱۳۸۶ تاکنون با هدف افزایش سطح اطلاعات دانشجویان و دانش‌آموزان و معرفی رشته هوافضا و جذب شرکت کنندگان این مسابقات به تحصیل در این رشته هر ساله به میزبانی دانشکده مهندسی هوافضا دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.

نتایج نهایی و معرفی تیم‌های برتر در مراسم اختتامیه که ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، اعلام خواهد شد. علاقه مندان جهت شرکت در این دوره از مسابقات تا ۳۱ فروردین ماه فرصت دارند به www.aerocomp.ir مراجعه کنند.

یادآور می شود، دوره نهم مسابقات ملی هوافضا برای اولین بار با ۵ لیگ مختلف هواپیمای مدل، اطفای حریق، استارتآپ، گلایدر و راکت آبی برگزار شد که با نظر شورای راهبردی مسابقات، رقابتهای لیگ گلایدر و راکت آبی هوای فشرده مخصوص دانش آموزان و اطفای حریق، هواپیمای مدل و استارتآپ بدون محدودیت سنی بود.

هشت دوره قبلی در لیگ های کمتری برگزار می شد و این مسابقات از نظر ایجاد ارتباط مستقیم میان دانش آموزان و اساتید دانشگاه حائز اهمیت است.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها