توئیتر و گوگل نژادپرستند ؟

0
359
توئیتر و گوگل نژادپرستند ؟|کالاسودا

توئیتر و گوگل نژادپرستند ؟|کالاسوداکالاسودا_تحلیلگران امور محتوای پیام های اینترنتی ، معتقدند گوگل و توئیتر نه تنها خبرها و اطلاعات نژاد پرستانه را محدود نمی کنند،بلکه به نوعی حامی این نوع خبرها نیز هستند.

درواقع نه تنها ، گوگل و توییتر به تبلیغ کنندگان اجازه می دهند که ضد سامی و نژادپرست باشند، بلکه تبلیغات ناخوشایند آنان را نیز محدود نمی کنند .

درست یک روز پس از آنکه فیس بوک به یک بحث جنجالی درمورد آگهی های تبلیغاتی ضد سامی پاسخ داد، هر دو  شرکت مشهور و شناخته شده گوگل و توییتر در چالش هایی مشابه در مورد نظارت و اعتدال در پلتفرم های تبلیغاتی فراگیر و قدرتمند قرار گرفته اند.

به نظر می رسد فن آوری آگهی گوگل، که تحت سرپرستی شرکت آلفابت سازماندهی می شود بیش از  ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد سالانه به این شرکت تقدیم کرده است . این فناور به تبلیغاتچی ها اجاز می دهد با انتخاب عباراتی که در فیلدهایی که پرس و جو قرار می گیرند، کاربران هدف را شناسایی کنند .

 یک گزارش از BuzzFeed News  نشان می دهد که  پلت فرم تبلیغاتی Google به تبلیغ کنندگان اجازه می دهد؛ تبلیغات را در کنار پرسش های ضد سمیتی و نژادپرستانه، از جمله “انگل یهودی”، “یهودی شیطانی” و “سیاهان همه چیزخراب کن ، قرار دهند .

موضوعی به شدت جنجالی و توهین آمیز که باعث شده موجی از انتقادات جدی به روش سازماندهی محتواهای گوگل برانگیخته شود . موضوع عجیب تر در مورد گوگل این است که در پلتفرم های آگهی این  شرکت حتی پیشنهاد می شود ؛ تبلیغ کنندگان بالقوه در کنار سایر عبارات خشمگین مشابه مانند تبلیغاتی که در کنار عبارت «کنترل یهودیان بر بانک های جهانی» تبلیغاتی جدی تر و شمابه مثل ؛«چرا سیاهان و یهودی ها نفرت انگیزند » نوشته شود .

در راستای همین تبلیغات مخرب است که گروه های ضد نژادپرستی و مبلغ صلح و آرامش برای پایان دادن به این نوع موارد کمپین هایی را تشکیل داده اند .

“سیردخار راماسویمی، معاون ارشد بخش تبلیغات و بازرگانی گوگل در بیانیه ای در این خصوص گفت ؛ هدف ما این است که از ابزار پیشنهادات کلمات کلیدی خود برای ارائه پیشنهادات توهین آمیز جلوگیری کنیم و مانع انتشار هر چه بیشتر تبلیغات مخرب شویم . ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا مبلغان را از استفاده از لغات ناخوشایند و توهین آمیز بازداریم .

اما به نظر می رسد تمامی تلاش های ما برای کنترل شرایط موجود به بن بست می خورد .

اما افزون بر گوگل، توییتر نیز به کاربران اجازه می دهد که از عبارت ناپسند و نامحترمانه برای بیان عقاید خود استفاده کنند.  عباراتی که حتی مروج نازیسم و توهین به اقلیت های ملی و مذهبی نیز می شود .

The Daily Beast، که به طور خلاصه کمپین تبلیغاتی خود را برای تست ابزارهای شرکت آزمایش می کند، می گوید که پلت فرم توییتر ۱۸.۶ میلیون حساب  کاربری را نشان می دهد که از لغت “نازی ها” استفاده می کنند .

توییتر اما در پاسخ  می گوید: «اصطلاحات ذکر شده در این توئیت ها مدت ها است که در لیست سیاه ما قرار دارند اما ما نمی دانیم دقیقا به چه علت از هم نشر پیدا می کنند و اساسا چگونه می توان از آن ها چلوگیری کرد . »

جالب است که گوگل و توئیتر هر یک به طور میانگین برای تبلیغات ۹۰ سنت دریافت می کنند . اما ۹۰ سنت برای نظارت یا ترویج نژاپرستی ؟

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها