توزیع اینترنتی محصولات کشاورزی در ایران

0
665

استفاده از تکنولوژی در ایران این بار به عرصه کشاورزی نیز رخنه کرده و از این پس توزیع، خرید و عرضه محصولات کشاورزی از طریق یک سامانه انجام می شود.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، استفاده از سامانه های اینترنتی راهگشای بسیاری از مشکلات در انجام فیزیکی روندهای مختلف بوده و این بار یک سامانه اینترنتی به کمک فرآیند توزیع محصولات کشاورزی آمده است.

سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی چیست؟

سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی اخیرا در یکی از استان های ایران راه اندازی شده که به وسیله آن توزیع، خرید و عرضه کنجاله سویا انجام می شود. برای استفاده از این سامانه، رمز ورود به سامانه در اختیار تولید کنندگان واقعی قرار خواهد گرفت و مرغداران، دامداران و کارخانه های تولید خوارک دام و طیور، بدون واسطه از تولید کننده واقعی خریداری می کنند.

این سامانه تنها برای کشاورزان نیست بلکه مرغداران، دامداران و کارخانه های خوراک دام و طیور باید در این سامانه ثبت نام و بعد از تائید و دریافت رمز عبور از سوی معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان به خرید کنجاله سویای مورد نیاز خود اقدام کنند.

سامانه بازارگاه نهادهای کشاورزی همچنین به کنترل قاچاق محصولات کشاورزی نیز کمک می کند و به همین منظور اعلام شده که مصرف کنندگان باید وصول نهاده های دام و طیور را حداکثر در یک هفته تایید و در سامانه انبارها به دامپزشکی نیز اطلاع دهند تا به عنوان کالای قاچاق از سوی دستگاه های نظارتی مورد پیگیری قرار نگیرند.

این سامانه در حال حاضر فقط در استان آذربایجان شرقی فعال است و تولید کنندگان برای ثبت نام می توانند به سامانه بازارگاه نهاده های کشاورزی به آدرس www.sps.bki.ir مراجعه کنند.

پس از رونق گرفتن سامانه بازارگاه نهاده های کشاورزی انتظار می رود استان های حاصلخیز دیگر ایران نیز به منظور ساماندهی به محصولات کشاورزی و ایجاد ارتباط بین تولید کنندگان و خریداران از این سامانه بهره مند شوند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها