جذب نیروهای 10 کشور خارجی در شرکت های دانش بنیان

0
185

فارغ التحصیلان از 10 کشور دنیا می توانند در شرکت های دانش بنیان ایران جذب شوند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، شرکت های دانش بنیان ایران که تا کنون 300 هزار ایرانی را مشغول به کار کرده اند در تلاش هستند تا از استعداد فارغ التحصیلان خارجی نیز بهره مند شوند.

در این رابطه، این 4 هزار شرکت دانش بنیان اعلام کرده اند که متخصصان و فارغ‌التحصیلان کشورهای در حال توسعه مانند کشورهای عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، آذربایجان، ارمنستان، قزاقستان، قرقیزستان و کشورهای عضو اتحادیه آفریقا را با حداقل مدرک کارشناسی ارشد آموزش داده و جذب می کنند.

این امکان از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به شرکت های دانش بنیان داده شده و از جمله حمایت های مالی از این نوع شرکت ها محسوب می شود. شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری که تمایل دارند از طریق این برنامه به عنوان پایگاه جذب نیروی صادراتی غیربومی به متقاضیان خارجی معرفی شوند، می توانند از طریق مراجعه به سایت bizservices.ir در برنامه ثبت نام کنند.

گفتنی است، در ایران بیش از 4 هزار شرکت دانش بنیان به ثبت رسیده که در حوزه های فناوری زیستی، فناوری نانو، فوتونیک و اپتیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات، انرژی‌های تجدید پذیر، دارو، الکترونیک، مواد پیشرفته، ساخت و تولید پیشرفته، و هوافضا فعالیت دارند. این شرکت ها توانسته اند تا 60 میلیارد تومان فروش محصولات داشته باشند. صادرات 500 میلیون تومانی نیز از سوی این شرکت ها صورت می گیرد که ارز آوری 250 میلیون تومانی در سال گذشته برای ایران داشته اند.

شرکت های دانش بنیان ایرانی از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مورد حمایت قرار گرفته اند و در زمینه های متعددی برای آن ها تسهیلاتی قائل شده اند. یک نمونه از این تسهیلات تخفیف 50 درصدی به این شرکت ها برای حضور در نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران است که تحت عنوان تفاهم نامه ای بین نمایشگاه بین المللی جمهوری اسلامی ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اجرایی می شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها