جریمه مطب های بدون کارتخوان از اول مهر

0
570

پزشکانی که برای مطب های خود کارتخوان تهیه نکرده اند از اول مهرماه جریمه می شوند.

به گزارش خبرنگارکالا سودا، استفاده از کارتخوان از 23 مرداد ماه برای مطب های پزشکی اجباری شده اما با گذشت یک ماه هنوز بسیاری از این مطب ها از دستگاه POS استفاده نمی کنند.

حالا سازمان امور مالیاتی برای این مطب ها مهلتی تعیین کرده که اگر تا پایان این مهلت اقدام به خرید کارتخوان و استفاده از آن نکنند با جریمه مواجه شوند.

در این رابطه، مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و برون سپاری سازمان امور مالیاتی با اشاره به پایان یافتن مهلت ثبت‌نام فعالان بخش درمان اعم از صاحبان مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی در سامانه صندوق فروش گفت: فقط ۲۰ درصد از مشمولان اعلام شده، به این سامانه مراجعه و ثبت‌نام کرده‌اند درحالیکه از اول مهر ملزم به نصب و استفاده از پایانه فروش هستند و در غیر این صورت جریمه می‌شوند.

چرا مطب ها کارت خوان نداشتند؟

بسیاری از مطب های پزشکان به دستگاه کارت خوان مجهز نبوده اند. این مراکز به منظور عدم ارائه اطلاعات تراکنش های صورت گرفته در مطب ها به سازمان امورمالیاتی، هزینه ویزیت را به صورت نقدی از بیماران دریافت می کنند.

این اقدام پزشکان پس از آن صورت گرفت که سال گذشته در پی رسیدگی نمایندگان مجلس به لایحه بودجه، قانون “الزام پزشکان به نصب دستگاه کارت‌خوان در مطب‌ها”برای شفافیت گردش مالی و جلوگیری از فرار مالیاتی پزشکان تصویب شد.

این مصوبه مجلس برای این بود که طبق آمار سازمان امور مالیاتی پزشکان ۱۵۰ میلیارد تومان مالیات می‌پردازند، در حالیکه بر اساس گزارشات سازمان امور مالیاتی پزشکان باید سالانه ۷۰۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت کنند و طبق آمار مرکز پژوهش‌ها پزشکان باید ۶۸۰۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت کنند که میزان پرداختی آنها بسیار کمتر از آمار ذکر شده این ۲ نهاد است.

پس از این اقدام مجلس، پزشکان اعتراض های زیادی انجام دادند اما در نهایت گویی اعتراض های آن ها راه به جایی نبرده و مطب ها ملزم به نصب کارت خوان شده اند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها