جریمه 2.4 میلیارد دلاری گوگل را نقره داغ کرد

0
328
جریمه 2.4 میلیارد دلاری گوگل را نقره داغ کرد|کالاسودا

جریمه 2.4 میلیارد دلاری گوگل را نقره داغ کرد|کالاسوداکالاسودا_بر اساس خبرهای غیر رسمی،احتمال می رود  دادگاه اتحادیه اروپا  گوگل را با مبلغ 2.4 میلیارد یورو جریمه کرده . رقمی که به نظر می رسد، قابل بازگشت نیست.

شرکت شناخته شده گوگل بارها به سبب عدم رعایت قوانین ضدتراست جریمه شده است . اما اوضاع این بار بسیار پیچیده تر از همیشه است .

درواقع دادگاه اتحادیه اروپا، قصد ندارد در برابر اتهامات جدید خود علیه گوگل نرمش به خرج دهد،بلکه قصد دارد، با جریمه ای  به مبلغ 2.4 میلیارد یورویی (2.7 میلیارد دلار) یک ضمانتنامه داغ و انتحاری علیه فعالیت های گوگل تنظیم کند .

نگاهی به تاریخ جریمه هایی کمیسیون اروپا علیه شرکت های فناوری صادر کرده، نشان می دهد  این جریمه، بزرگترین مجازات ضد تراست در تاریخ کمیسیون اروپا، هیئت اجرایی و نظارت بر ضد ترویج اتحادیه اروپا است.

پیش از این(پیش از اعلام حکم رسمی علیه گوگل) مدیران این شرکت  درخواست کرده بودند که دادگاه اتحادیه اروپا،در اعلام نظر خود تجدید نظر کنند.

با این وود پس از اعلام رسمی این حکم ، گوگل تنها  چند هفته  فرصت دارد تا برای تغییر حکم خود تلاش کند. از سوی دیگر، لوکزامبورگ – دومین دادگاه عالی قضایی در اروپا – نیز پیش از این اعلام کرده بود قصد ندارزد بیش از چند هفته وقت صرف پیگیری این پروند ه کند و انتظارش برای سامان بخشیدن به اوضاع به پایان رسیده است.

اما احتمال می رود گوگلی ها نسبت به بخشش دادگاه دیوان محاسبات اتحادیه اروپا نسبت به اینتل طی هفته گذشته واکنش نشان دهند .  در جریان این دادگاه اینتل ابتدا به  1.3 میلیارد دلار جریمه محکوم شد، اما در دادگاه تجدید نظر موفق به دریافت تخفیف حکم شد .

اما چرا کمیسیون اتحادیه اروپا نسبت به گوگل تا این حد سخت گیر شده است ؟

کمیسیون، در یافته های خود، به دستکاری های عمدی گوگل در نتایج جستجو ها دست یافته . دستکاری هایی که منجر به افزایش 45 درصدی در ترافیک داده های انگلستان شد. یکی از مقامات کمیسیون در خصوص این موضوع می گوید ؛ “آنچه  گوگل انجام داده است، تحت قوانین اتحادیه اروپا غیر قانونی است. این اقدامات گوگل فرصت رقابت را از دیگر شرکت های حوزه فناوری سلب می کند . بنابراین باید گوگل را تنبیه کرد . “

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها