جنجال مجازی در مرز آمریکا و مکزیک

0
526

کالاسودا_جنجال مجازی در مرز امریکا و مکزیک شدت گرفته است. به نظر می رسد یک جنجل مجازی در مرز ۲ کشور به راه افتاده است.

اما ماجرای این جنجال مرزی از کجا آغاز شد ؟«آندوریل اینداستریز» یکی از چندین شرکت تازه‌ تأسیس محسوب می‌شود که فعالیت‌های خود را به صورت مستقیم با فعالیت‌های سیاسی دولت هماهنگ کرده و به مقامات امریکا کمک می‌کند که با استفاده از فناوری واقعیت مجازی، یک دیوار قدرتمند و غیرقابل نفوذ را جایگزین دیوار بتنی بین امریکا و مکزیک کنند.

اما به نظر یک جنجال مرزی قابل توجه می رسد که قرار باشد یک دیوار مجازی بین ۲ کشور آمریکا و مکزیک ایجاد شود. این دیوار مجازی آخرین فناوری‌های کاربردی را در اختیار دارد و از پهپادهای هوشمند گرفته تا حسگرهای هوش مصنوعی و سیستم‌های تشخیص چهره افراد حاضر در خطوط مرزی را مورد استفاده قرار می‌دهد.

با این وجود شاید بی انصافی باشد که از جنجال مرزی به عنوان ماجرای  تمامی سیستم‌های نظارتی مذکور این امکان را برای ترامپ فراهم می‌کنند تا او با هزینه بسیار کمتر بین مرزهای امریکا و مکزیک دیوار بکشد و مابقی پول به دست آمده را به اصطلاح صرف آزادی‌های مدنی کند.

این روزها، استارتاپ « آندوریل» به یکی از پیمانکاران جدید ارتش امریکا تبدیل شده است و هیچ گونه سابقه همکاری سیاسی ندارد، ازاین طریق می‌تواند طی دوره زمانی کوتاه به موفقیت‌های مالی فراوان برسد و با تأکید بر فناوری نظارتی هوش مصنوعی، به‌صورت مجازی به گشت‌زنی در خطوط مرزی امریکا و مکزیک بپردازد و خیال دولت ترامپ را از این منطقه جغرافیایی راحت کند.

جالب است بدانید، این کمپانی توسط شخصی به‌ نام «پیتر تایل» پشتیبانی می‌شود که مدیریت شرکت سرمایه‌گذاری «فاندرز فاند» را برعهده دارد و مشاور ترامپ درعرصه فناوری است. تایل در شرکت سرمایه‌گذاری خود به‌عنوان یکی از جدیدترین اقدامات برج‌هایی را راه‌اندازی کرده است که به دوربین‌های هوشمند پیشرفته با فناوری لیزر مجهز شده‌اند و یک سیستم ارتباطی ویژه دارند.

این دوربین‌ها می‌توانند تا شعاع دو مایل را زیر نظر بگیرند و کوچک‌ترین حرکات در این بازه را به دقت تحلیل کنند. تصاویر ضبط شده در دوربین‌ها با استفاده از فناوری هوش مصنوعی مورد تحلیل قرار می‌گیرد تا حرکات انسان‌ها یا حیوانات از یکدیگر تشخیص داده شود و دیگر ابزارهای متحرک نیز به طور کاملاً دقیق شناسایی شوند.

بر اساس خبرها، فناوری مذکور که با نام «لاتیس» شناخته می‌شود طی دوره آزمایشی ۱۰ روزه خود در تگزاس امریکا به مأموران سازمان گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده (CPB) کمک کرد ۵۵ مورد عبور غیرقانونی از مرزها را شناسایی کنند تا بر اساس آن ۴۴۵ کیلوگرم ماری جوانا کشف شود.

نکته جالب در این میان، این است که؛ شرکت آندوریل تنها کمپانی برای تأسیس دیوار مجازی محسوب نمی‌شود. یکی از شرکت‌های رژیم صهیونیستی به‌ نام «البیت سیستمز» در پروژه مجزا، ده‌ها برج ساخته است که هر کدام از آنها می‌توانند انسان را از فاصله ۷.۵ مایلی تشخیص دهند.

این کمپانی با به‌ نمایش گذاشتن توانایی‌های خود در فناوری‌های امنیتی و دفاعی قرارداد نصب و راه‌اندازی «فَنس‌های هوشمند» را با رژیم اشغالگر منعقد کرد تا به کمک حسگرها، دوربین‌ها و پهپادها حرکت کوچک‌ترین جنبنده‌ها را هم زیر نظر بگیرد. بر اساس این قرارداد شرکت مذکور سیم‌خاردار هوشمند خود را در مرز میان دارالسلام و نوار غزه راه‌اندازی می‌کند.

شرکت آندوریل در مرزهای امریکا و مکزیک از اشتباه های چندین میلیارد دلاری پروژه دیگری به نام SBInet درس گرفته است. این پروژه در اصل یک دیوار مجازی ۵۳ مایلی محسوب می‌شود که شرکت تولیدکننده هواپیماهای بوئینگ بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ میلادی آن را راه‌اندازی کرد و به‌دلیل هزینه‌های بسیار زیاد پروژه، توسعه آن متوقف شد.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید