حالت خصوصی به زودی به اپلیکیشن گوگل مپس اضافه می شود

0
250
حالت خصوصی به زودی به اپلیکیشن گوگل مپس اضافه می شود

گوگل در کنفرانس I/O 2019 فاش کرد که یک حالت ناشناس برای اپلیکیشن گوگل مپس یا نقشه خود در دست ساخت دارد. با این وجود، بعداً تاکنون هیچ مشکل یا کنسلی در مورد آن مشاهده نشده است. برخی از اعضای گروه آزمایشی پیش نمایش Google Maps نیز تأیید کردند که سرانجام گوگل در حال آزمایش این ویژگی است.

بنابراین می توانید به این قضیه به عنوان یک نکته امنیت خوب نگاه کنید. پیش از این گوگل به کاربران اعلام کرده است که به منظور ارتقای حریم خصوصی کاربران قابلیت حالت ناشناس یا Incognito Mode را به اپلیکیشن نقشه گوگل مپ نیز اضافه کند.

قابلیت حالت ناشناس چیست؟

قابلیت حالت ناشناس یا Incognito Mode که سال‌هاست در مرورگر اینترنتی گوگل کروم وجود دارد، به کاربران به خصوص در محیط‌های کاری این امکان را می‌دهد تا بدون مزاحمت شبکه‌های اجتماعی و احتمال شناسایی شدن توسط هکرها، مجرمان سایبری و همچنین طراحان وب ‌سایت ‌های مختلف به رد و بدل اطلاعات و جزئیات مورد نیاز خود بپردازند و به انجام کار و فعالیت‌های مدنظر خود که حاوی اطلاعات محرمانه و کاری است، بپردازند.

به زودی در گوگل مپس می توانید این حالت ناشناس را در نقشه گوگل نیز فعال می کنید، فعالیت شما – مانند مکانهایی که جستجو می کنید یا به آنها رجوع می کنید – در حساب گوگل شما ذخیره نمی شوید. فقط کافی است به تصویر پروفایل خود در گوگل مپس ضربه بزنید تا به راحتی آن را روشن یا خاموش کنید.

قابلیت حالت ناشناس چیست؟

چه داده هایی پاک می شود؟

در این روش، حتی کوکی‌ها، داده‌ها و اطلاعات مربوط به ساختار سایت و اماکن مختلف نیز ذخیره سازی نخواهد شد. با فعال‌سازی این قابلیت و ویژگی جدید کاربران قادر خواهند بود تمامی مسیرهای پیموده شده و اماکنی که در آنها اقامت یافته اند را در حالت ناشناس طی کنند، و این ها دیگر به صورت خودکار به هیچ کدام از حساب‌های کاربری آنها متصل و مرتبط نخواهد شد.

حالت ناشناس در گوگل مپس

دقیقاً مانند اینکه شما یک حالت ناشناس در Google Chrome دارید ، در نقشه گوگل نیز حالت خصوصی خواهد داشت. به طور معمول ، هنگامی که نمی خواهید فعالیت شما پیگیری شود ، از حالت ناشناس استفاده می شود. توجه داشته باشید که حالت ناشناس فعالیت شما را از ISP پنهان نمی کند – آنها می توانند حتی زمانی که از VPN استفاده کنید ، شما را ردیابی کنند. بنابراین ، با حالت خصوصی ، شما فقط می توانید از فعالیت در ارتباط بودن با اکانت گوگل خود جلوگیری کنید. به عبارت دیگر ، سابقه ای که جستجو کرده اید وجود نخواهد داشت.

حالت ناشناس در گوگل مپس

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها