بیشترین درخواست حذف اپلیکیشن های مخرب از جانب کدام کشورهاست؟

0
203
بیشترین درخواست حذف اپلیکیشن های مخرب از جانب کدام کشورهاست؟

اپل گزارش داده است که دو کشور روسیه و چین بیشترین درخواست حذف اپلیکیشن مخرب از اپ استور را از اپل داشته اند.

دولت ها به دلیل مسائل مختلف خواستار حذف اپلیکیشن های جعلی و مخرب از شرکت های ارائه کننده میزبانی اپلیکیشن ها هستند. اپل در آخرین گزارش موسوم به شفاف سازی خود که اخیرا منتشر کرده ، اعلام کرده است که 80 درخواست از جانب 11 کشور برای حذف 634 برنامه از فروشگاه اپلیکیشن های محلی خود در بازه 1 جولای تا 31 دسامبر 2018 داشته است.

چه کشورهایی در این لیست بودند؟

کشورهایی مانند ویتنام و اتریش نیز در این لیست در کنار چین و روسیه به چشم می خورند، همچنین کویت نیز از اپل درخواست کرده است تا برخی برنامه هایی که ناقض حفظ حریم خصوصی افراد است را ببندد. عربستان سعودی، ترکیه و لبنان در میان کشورهایی بودند که خواستار حذف برخی برنامه ها در کنار هلند، نروژ و سوئیس شدند.

چین در مقام اول درخواست کننده ها

از میان 80 درخواست مطرح شده 56 درخواست از سوی دولت چین مطرح شده است. این کشور در درخواست خود خواستار حذف 626 اپلیکیشن (با محتواهای مستهجن و قمار) بود که اپل تنها با 54 درخواست مخالفت کرده و در نتیجه 517 اپلیکیشن مخرب از اپ استور حذف گردیده است.

چه کشورهایی در این لیست بودند؟

 

روسیه در رتبه دوم درخواست حذف برنامه ها

در مرتبه دوم بیشترین درخواست ها برای حذف برخی اپلیکیشن ها در اپ استور، روسیه قرار دارد. به گفته اپل، روس ها در نیمه دوم سال گذشته 10 درخواست برای حذف برخی اپلیکیشن ها را مطرح کردند که پس از بررسی های لازم و موافقت این کمپانی، 10 اپلیکیشن قماربازی از اپ استور روسیه حذف شده است.

گزارش شفافیت بعدی اپل کی منتشر می شود؟

اپل لیستی از برنامه هایی که حذف شده است را منتشر نکرده است. این حرکت بیش از یک سال پس از آن است که شرکت وعده داده است که این ارقام را با شروع این آخرین گزارش شفاف منتشر کند. اپل اعلام کرد که در گزارش شفافیت آینده خود که قرار است تا اواسط سال 2020 میلادی ارائه شود، در مورد درخواست های دریافت شده در پاسخ به درخواست های دولت برای حذف برنامه ها از فروشگاه های نرم افزاری محلی شرکت کند، گزارش ارائه کند. این غول فناوری همچنین برای اولین بار چند نامه امنیتی ملی را در این خصوص منتشر کرد که اجازه انتشار آن را دریافت کرده بود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها