حذف پادکست های تفرقه افکن از iTunes

0
375

کالاسودا_اپل هم همانند شرکت های گوگل و فیسبوک اخبار و صحبت های تفرقه انگیز را از روی پلتفرم خود حذف خواهد کرد.

نمونه ی این افراد کسی نیست جز الکس جونز که با صحبت ها و تئوری های توطئه خود سعی داشت تا فضا را ملتهب کند.

برخلاف گوگل و فیسبوک که اخبار و ویدیوهای توطئه آمیز را از روی سیستم خود حذف کرده است ، اپل قدم های بزرگتری در این زمینه برداشت.این شرکت تمام پادکست های کانال های این چنینی را از روی iTunes حذف کرد و فقط یکی از این کانال در این برنامه باقی مانده است.

این پاکسازی اولین بار در توییتر مشاهده شد. بعد هم اپل این موضوع را تایید کرد که این کارها به دلیل عدم رعایت قوانین و سیاست های این برنامه بوده است.

سخنگوی اپل در پیامی اعلام کرد : (( اپل هیچ وقت سخنان تنفرآمیز را تحمل نمی کند و ما خط مشی های مشخصی را برای تولیدکنندگان محتوا تعیین کرده ایم تا بتوانند در یک فضای مناسب کارهای خود را به کاربران دیگر عرضه کنند.پادکست هایی که از این قوانین سرپیچی کنند محتواهای آنها حذف و غیرقابل مشاهده خواهد شد.ما معتقدیم که شرکت اپل نماینده جمعی کثیر از افراد می باشد و ما به تمام نظرات احترام می گذاریم. ))

این اقدامات اپل پس از برنامه هایی مانند اسپاتیفای و استیچر می باشد که آنها هم این سری پادکست ها را از روی برنامه های خود حذف کرده اند.

آقای جونز عادت داشت تا اخبار تفرقه افکن خود را از طریق شبکه های اجتماعی مختلف به همگان اعلام کند.او صحبت هایی درباره ی حادثه ۱۱ سپتامبر مطرح کرده بود که می گفت این موضوع یک اتفاقی بوده که در داخل کشور برنامه ریزی شده و فرد خارجی دخالت نداشته است.از دیگر صحبت های او می توان به تیراندازی های سن برناردینو اشاره کرد که باز هم او دلایل و شایعات مخصوص به خود را راجع به این موضوع مطرح می کرد.او پس از این صحبت ها و اتفاقات مورد هجمه بسیاری قرار گرفت و حتی تهدید به مرگ شد.در حال حاضر هم از او شکایت های بسیاری شده است و وکیل های بسیاری در این موضوع پیشقدم شده اند.

حال باید دید سرنوشت این افراد و شایعاتشان چه خواهد بود.به طور کلی حذف حرف های توطئه طلبانه و فرضیه های بی پایه و اساس از شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و برنامه دیگر مثل گوگل ، iTunes کاملا حرکتی درست و منطقی است.

 با ما در کانال تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها