حفظ 12 هزار درخت با الکترونیکی شدن قبوض برق

0
136

با حذف قبوض کاغذی برق و الکترونیکی شدن آن، جان 12 هزار درخت حفظ شده و صرفه جویی 300 میلیارد تومانی در کشور صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، قبوض کاغذی برق به زودی در کل کشور حذف می شود و از مهرماه قبوض برق به صورت الکترونیکی برای شهروندان ایرانی در سراسر کشور صادر خواهد شد.

اما مزایایی که این پروژه برای کشور داشته کم نیست و وزیر نیرو هم در مورد مزایایی الکترونیکی شدن قبوض برق گفته که اجرای این طرح مانع از قطع ۱۲ هزار درخت در سال برای چاپ قبوض کاغذی برق خواهد شد. تنها از محل چاپ این قبوض حدود ۳۰۰ میلیارد تومان در سال صرفه‌جویی مالی صورت خواهد گرفت که بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر شده است همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید از محل منابع مالی صرفه‌جویی شده این طرح ۱۰۰ هزار بسته آموزشی در میان دانش آموزان مناطق محروم توزیع شود.

اردکانیان با اشاره به اینکه این طرح را در بخش آب نیز دنبال خواهیم کرد، افزود: پرسنل بخش توزیع قبوض کاغذی برق نیز پس از این در سایر بخش‌های صنعت برق مشغول به فعالیت خواهند شد و خللی در زمینه فعالیت کاری آن‌ها به وجود نخواهد آمد.

این در حالی است که قبوض گاز و تلفن هم قرار است از این پس به صورت الکترونیکی صادر شود.

صدور قبض الکترونیکی آب

حذف قبوض کاغذی آب گام دیگر وزات نیرو در این راستاست و آخرین اخبار حاکی است که طرح حذف قبوض کاغذی آب براساس ارزیابی صورت گرفته این طرح تا پایان دولت دوازدهم به طور کامل اجرا خواهد شد.

حمیدرضا کشفی- معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کشور – در این مورد به وزارت نیرو اعلام کرده است که در حال حاضر پایلوت اجرای این طرح در چندین شهر از جمله لرستان، اصفهان، آذربایجان‌غربی و بندرعباس آغاز شده است و پس از ارزیابی نتایج، این برنامه به سایر مناطق کشور نیز تعیم داده خواهد شد.

صدور قبض الکترونیکی گاز

حذف قبوض کاغذی گاز نیز همچون آب و برق و تلفن در دستور کار دولت قرار گرفته و همانطور که مسوولان اعلام کرده‌اند این طرح نهایتا تا ابتدای آذرماه وارد فاز اجرایی می‌شود و لازم است مشترکان نسبت به تکمیل پرونده اشتراک خود اقدام کنند.

برای اجرای این طرح، پروژه‌ای با عنوان (ESB (Enterprise Service BUS در دستور کار مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات قرار گرفته است که مطابق اقدام‌های انجام شده و برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، پیش‌بینی می‌شود تا اواخر مهرماه امسال به بهره‌برداری برسد.

صدور قبض الکترونیکی تلفن

قبوض تلفن از دوره بعد قرار است فقط به صورت الکترونیکی صادر شود و دیگر شاهد قبوض کاغذی تلفن نخواهیم بود.

بنابراین گزارش، از دوره آینده و همزمان با سیکل سوم، قبوض تلفن ثابت به صورت کامل حذف خواهد شد. از مهرماه سال جاری (سیکل سوم)، دیگر قبوض کارکرد تلفن ثابت در تمام استان‌ها و مناطق مخابراتی چاپ و توزیع نمی‌شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها